וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה ביקשה מתלמידיה: "נסחו מכתב התאבדות"

מורה לאנגלית בתיכון "תלמה ילין" שבגבעתיים הטילה על תלמידי כיתה י"א את המשימה, שנועדה לעמוד על מניעי ההתאבדות של דמות משיר אנגלי. "זה המקום לנהל דיון כזה?"

כיתה מאמצת משפחה. ShutterStock
רבים דרשו לפטר את המורה בגלל המטלה/ShutterStock

מורה לאנגלית בתיכון "תלמה ילין" שבגבעתיים לימדה את תלמידיה שיר על אדם נורמטיבי שהתאבד וביקשה מהתלמידים לחבר מכתב התאבדות כשיעורי בית בעקבות השיר. מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי שיר ההתאבדות אושר על ידי משרד החינוך ונלמד בתיכונים נוספים בארץ.

מדובר בתלמידי כיתה י"א הלומדים במסלול חמש יחידות באנגלית בתיכון - שלמדו את השיר "ריצ'רד קורי" של המשורר אדווין ארלינגטון רובינסון. גיבור השיר שנכתב בסוף המאה הקודמת הוא ריצ'רד קורי, גבר בעל ממון, שכביכול השיג את הכל. על פי המרומז בשיר, האנשים הפשוטים רכשו לו כבוד רב בשל יחסו החם לסביבה - חרף מעמדו. בשורה האחרונה של השיר מתאר הדובר כיצד כולם המשיכו בשגרת חייהם גם בערב הקיץ הרגוע בו החליט ריצ'רד קורי לשים קץ לחייו. יצוין כי השיר אינו חובה בתכנית הלימודים באנגלית, אלא אושר ללימודים רק לאחר שמורה המעוניין ללמדו במסגרת לימודי פואמות באנגלית בכיתתו מגיש בקשה לוועדת המקצוע ומקבל אישור.

עם זאת, המורה לאנגלית ב"תלמה ילין" החליטה לקחת את השיר מהרשימה צעד אחד קדימה, ולאחר שלימדה אותו בכיתה, היא חילקה שיעורי בית לתלמידיה המחייבים אותם לחבר מכתב התאבדות ולעמוד על המניעים להתאבדותו של קורי. אשת התקשורת עירית לינור פרסמה על כך פוסט ביום חמישי האחרון שהופץ לכ-2,500 גולשים ושעורר דיון סוער בקרב הורים, תלמידים ומורים. "המורה היא מורה לאנגלית והשיעור הוא שיעור אנגלית. שיעור אנגלית הוא המקום לנהל דיון על התאבדויות?", תהתה לינור. תגובות הגולשים, בהם בוגרי התיכון, היו זועמות ומזועזעות ובחלקן דרשו לפטר המורה, אך חלק הגנו על המורה.

עוד בוואלה! חדשות
חשד: דקר למוות את שכנו בגלל ריב על בלוני גז
מני מזוז וענת ברון הם שופטי העליון החדשים
אישה הרה אכלה סושי והפילה העובר; המסעדה נסגרה

בין אלו שהגנו עליה מקרב תלמידי הכיתה, הייתה מירב האנה, שהסכימה כי המשימה בעייתית, אבל טענה כי לימוד שירים כאלו מפתחים את החשיבה ולאו דווקא מחשבות אובדניות. "אני יכולה לומר על כל התלמידים שלמדו איתי את השיר בכתה שלא התבלבלנו בכלל, ולא היו לנו נטיות אובדניות בגלל זה. אנחנו מספיק בוגרים ואחראיים". גם מירב, מורה לאנגלית בתיכון אחר בארץ צידדה במורה ופסלה מכל וכל את האשמות. "זה שיר מקסים ומעורר מחשבה", כתבה מירב פייסבוק. "אפשר להתווכח על בחירת השיר, אבל, לעניות דעתי, עדיף להתמודד עם תופעות כאובות כגון התאבדות מאשר לתקוע את הראש באדמה כמו בת יענה".

ממשרד החינוך נמסר כי "מנהל בית הספר ביטל המטלה. יועצת בית הספר תלווה את התלמידים ותקיים אתם שיחות הסברה אודות התמודדות נכונה וראויה יותר עם הנושא".

(עדכון ראשון: 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully