וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור האולטימטום: הוסרה המחיצה במוסד בבית שמש

16.9.2014 / 20:47

ועד ההורים בבית הספר "שפות ותרבויות" הזהיר כי יפרק את קיר הגבס שחצץ בין התלמידים החילונים לחרדיות - ובתגובה הגיעה העירייה והסירה אותו. עצומה: "בית שמש לחילונים ואחרת לחרדים"

צילום: גדעון צנטנר, יעקב לדרמן; עריכה: ניב פוקס

(המחוזי פוסק שהתלמידות החרדיות ילמדו בבית הספר)

בהתאם להחלטת בית המשפט, ואחרי איומים של המחנה הציוני בבית שמש – הסירה אחר הצהריים (שלישי) העירייה את מחיצת הגבס בתוך בית הספר "שפות ותרבויות" שחצצה בין התלמידים החילונים לבין התלמידות החרדיות במוסד "משכנות דעת", שמוקם בתוך בית הספר למורת רוחם של החילונים.

עוד בנושא
הערעור נדחה: החרדיות ימשיכו ללמוד ב"מתחם המריבה"
דעה: "התלמידות בבית שמש חרדיות - ולכן לא אכפת מהן"
תיעוד: עיריית בית שמש מסירה את החומה בבית הספר

הגדר החיצונית שהפרידה בין צדי המוסד אמנם כבר הוסרה, אולם היום הוסרה גם החציצה שבתוך המתחם, וזאת לאחר שהנהגת ההורים בבית הספר שמקורו חילוני הציבה אולטימטום שלפיו אם העירייה לא תהרוס את קיר הגבס עד היום ב-15:00, היא תעשה זאת במקומה. אלא שכאמור העירייה ניאותה להוריד את החציצה בעצמה זמן קצר לפני כן.

"החציצה הפנימית הוסרה אך ורק בעקבות ההודעה של הנהגת ההורים מהבוקר שכלו כל הקיצין ושהילדים לא יסבלו עוד בגלל שיגעון הגדלות של העירייה והכוחניות שנציגיה מנסים לשדר כלפי הציבור החילוני בעיר וחיכוכיה עם משרד החינוך", אמרו נציגי החילונים.

הם הוסיפו כי אם העירייה, אנשי המוסד החרדי או כל גורם אחר "ימנע בדרך כלשהי מתלמידות 'שפות ותרבויות' מלהשתמש בשירותי הבנות שבקומה התחתונה של המבנה או ינסה להגביל את זכויות הילדים - הנהגת ההורים תקום מיד להגנת הילדים ותעתור בלא שיהוי לבית המשפט". נציגי ועד ההורים יצאו נגד העירייה שבראשה עומד ראש העיר החרדי משה אבוטבול ואמרו כי הם מצרים על "ההכפשות הקשות שהטיחה בהם ובנציגיהם עיריית בית שמש" במהלך המאבק.

חומת הפרדה שהוצבה בבית ספר חילוני בבית שמש. אוגוסט 2014. מיכאל קריספל, מערכת וואלה! NEWS
הורסים את החומה בבית הספר/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל קריספל

בתוך כך, כמה עשרות תושבים חילונים הפגינו הערב בפתח השכונה החרדית "נחלה ומנוחה" בבית שמש בדרישה לחלק את בית שמש לשתי רשויות - אחת לחילונים ואחרת לחרדים. המפגינים החתימו תושבים על עצומה, שעד כה חתומים עליה כאלף בני אדם, אשר תוגש מחרתיים לשר הפנים.

"החרדים רוצים להוכיח שכל בית שמש שלהם"

"החלטנו על מחאה בסגנון שרשרת אנושית לסימון הגבולות בין בית שמש החילונית לחרדית", אמר הערב לוואלה! חדשות חבר מועצת העיר מטעם הליכוד משה שטרית, שהוסיף כי ראש העיר החרדי "נוקט בכל צעד אפשרי כדי לבסס עובדות בשטח". "אנחנו לא יכולים לעבור על כך לסדר היום". הוא ציין כי ביום חמישי בכוונתו להציג חוברת הסברה לשר הפנים גדעון סער אודות הצורך בהפרדת רשויות: "או שיופרדו הרשויות או שהסיכוי לשמור על צביון השכונות שלנו יהפוך לאפסי".

יו"ר האופוזיציה אלי כהן הוסיף: "אני נדהם מהכוחנות ומחוסר הסבלנות של החרדים לכל מה שהוא לא שלהם. יש פה רצון עז להוכיח 'כולה שלי' ברמה שאנו לא מצליחים להבין. הסיפור של הבית ספר הוא מדגם מייצג לייחס. רק היום אחרי שההורים איימו הם הוציאו את המחיצות, למה אי אפשר לעשות את זה קודם?".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully