וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיכה במורה שתמונותיה בעירום נחשפו: "לא לפטרה"

אלפים חתמו על עצומה שקוראת להחזיר את המורה לעבודה לאחר שהושעתה, בעוד התלמיד ממשיך ללמוד: "זכותה של אישה לחיים פרטיים". פרקליטתה: "התבלבלו בין הקורבן לתוקף"

אילוסטרציה. ShutterStock
המורה הוצאה לחופשה/ShutterStock

ימים ספורים לאחר שהתגלה כי תלמידים של מורה מדרום הארץ הפיצו תמונות עירום שלה, עלתה ברשת עצומה שקוראת לתמוך במורה וזכתה כבר ליותר מ-5,000 חתימות. הגולשים מפנים אצבע מאשימה כלפי משרד החינוך בכלל ושר החינוך שי פירון בפרט, שכן המורה "הוצאה לחופשה ללא הגבלה, בעוד שנגד התלמיד לא ננקטו, עד כה, צעדים כלשהם".

עוד ידיעות בנושא חינוך:
שוב באותו בית הספר: נפסלו 200 בחינות בגרות
הערעור נדחה: החרדיות ימשיכו ללמוד ב"מתחם המריבה"
בית שמש לא איכזבה. דעה

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
הפרשה החלה לאחר שהטאבלט הועבר מהתלמידה לחבריה מבית הספר/בן קלמר

העצומה, שפורסמה תחת הכותרת "לא לפיטורי המורה שתמונותיה האישיות הופצו על ידי תלמידה", קוראת לתיקון העיוות בטיפול בפרשה, לאחר שהמורה נשלחה לביתה עד תום הבירור והתלמיד שהשתמש במחשב הלוח (טאבלט) שלה ובאמצעותו הציץ בתמונותיה האינטימיות, עדיין לומד בבית הספר. "אנו קוראים וקוראות למשרד החינוך להשיב לאלתר את המורה לעבודתה, בין אם במסגרת אותו בית ספר או במסגרת אחרת. אנו דורשים ודורשות כי יינקטו צעדים משמעתיים ברורים נגד אותו תלמיד, אשר רמס את זכותה של מורתו לפרטיות. הגיעה העת שמשרד החינוך ייגבש תכנית חינוכית להתמודדות עם חדירה לפרטיותו של אדם, אלימות והטרדות מיניות ברשתות החברתיות", נכתב בעצומה.

מחברי העצומה אינם רואים פגם בהתנהלותה של המורה וקוראים לאחראים עליה לתמוך בה. "אנו דורשים ודורשות ממשרד החינוך להתייצב באמירה ברורה לימין המורה ולהגן על ציבור המורות והנשים בישראל: זכותה של כל אישה, ובכלל זאת מורות כמובן, לחיים פרטיים ואין לאיש - וודאי שלא למי מתלמידיה - רשות לדרוס זכות זו ברגל גסה", נכתב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"התבלבלו בין הקורבן לפוגע"

המקרה אירע ביום שני האחרון, כשהמורה, שזו שנתה הראשונה בבית הספר, הגיעה לכיתתה וביקשה להתחיל בשיעור שאמור להיערך עם טאבלטים. אחת התלמידות בכיתה פנתה אליה ואמרה כי שכחה בביתה את הטאבלט שלה שהושאל לה על ידי בית הספר. המורה נתנה לה את מחשב הלוח שלה, שניתן לה על ידי הרשת החינוכית בה היא מועסקת. לאחר סיום השיעור המורה, לדבריה, שכחה לקחת בחזרה את מחשב הלוח, שהגיע לידיהם של תלמידים אחרים בתיכון, שפתחו אותו והגיעו לתמונות.

הנהלת בית הספר השעתה את המורה מבית הספר לקראת סוף השבוע האחרון, וזו בתגובה פנתה לייעוץ משפטי. במהלך סוף השבוע האחרון הגישה המורה תלונה במשטרה נגד הקטין בגין הטרדה מינית ופגיעה בפרטיותה. לדברי המורה, המועברים באמצעות עו"ד אורית חיון המייצגת אותה בפרשה, מדובר ברשלנות של בית הספר אשר העניק להם בתחילת השנה מכשירי טאבלט ללא כל הדרכה. התמונות שנמצאו במכשירה ישנות ולמורה לא הייתה כל ידיעה שיש אליהן גישה.

"היא קיבלה את מחשב הלוח אבל לא קיבלה הדרכה על התפעול שלו ואופן השימוש בו. איש התפעול בבית הספר אמר לה להזין את האימייל הפרטי שלה, ומתברר כי פעולה זו הורידה מהענן את כל התמונות האישיות שלה מלפני שנים למכשיר, והיא לא הייתה מודעת לזה", הסבירה חיון. "בסוף השיעור התלמידה העבירה אותו לתלמיד אחר שהעתיק ארבע-חמש תמונות בהן רואים חלקים מהגוף שלה חשופים. מדובר בילד בן 17, הוא מודע למעשיו. המנהלת, בתגובה, כפתה על המורה לצאת לחופשת מחלה – במקום להשעות את הילד ולהתחיל הליכים משמעתיים נגדו. משהו פה השתבש בין הקורבן לפוגע. המורה לא עשתה שום דבר לא בסדר. כל אדם וכל אישה באשר היא צריכה לדרוש להחזיר את המורה לבית הספר".

חיון הדגישה כי הנער פעל בזדון ולא נחשף לתמונות במקרה. "התלמיד נכנס במכוון לתמונות של המורה, הוא גם חיטט וגם צילם, והפיץ בווטסאפ של הכיתה. היא יודעת שהוא הפיץ כי התמונות האלו הגיעו אליה בווטסאפ הכיתתי, ככה היא גילתה את זה. אנחנו לא יודעים מהם ממדי התפוצה אבל זאת פגיעה בפרטיות שלה והטרדה מינית. היא אימא לילדים קטנים". חיון מספרת כי עד היום התלמיד לא הביע התנצלות על המעשה ועל הפגיעה בכבודה של מורתו, אך היא לא מופתעת מכך. "הוא לא התנצל כי זה לא המסר של בית הספר. אם אומרים למורה ללכת הביתה, אז איזה מסר מעבירה מערכת החינוך?", תהתה.

גם ארגון המורים עומד לצדה של המורה

מהנהלת רשת בתי הספר בה המורה מועסקת נמסר כי "הנושא בבירור, בתיאום משרד החינוך והרשות המקומית".

רן ארז, יו"ר ארגון המורים, מסר בתגובה כי "ארגון המורים עומד לצד המורה שלא ביצעה כל עבירה. היא הקורבן והנפגעת מהמקרה, שלא באשמתה. כשהודיעו למורה על כוונה להשעותה, היא התקשרה לארגון המורים שהודיע לה ולמנהלת כי השעייתה אסורה על פי חוק, וכי הארגון מתייצב להגנתה. המעסיק הבין כי הרחקת המורה הייתה טעות. מהרגעים הראשונים לפנייתה, מקבלת המורה תמיכה מקצועית ורגשית. הארגון מנע את השעייתה וזכויותיה ללמד נשמרו לה. ארגון המורים ימשיך לעמוד לצד המורה ולספק לה את כל הסיוע הנדרש".

משרד החינוך מסר בתגובה לעצומה כי המשרד "אינו יכול להחליט לרשת המעסיקה מה לעשות עם המורה ולא לרשויות החוק כיצד לחקור, או באיזו ענישה לנקוט".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully