וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים פתחו שנה בלי דניאל: "האסון ילווה אותנו"

בגן של דניאל טרגרמן בן ה-4.5, שנהרג מפצמ"ר בנחל עוז, החלו את השנה בהתרגשות מהולה בעצב. "אני רגילה לחולצה לבנה ואנרגיות, זה לא מה שקרה השנה", סיפרה הגננת עדי

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

התחלה עצובה לשנת הלימודים: ילדי גן סביון בקיבוץ נחל עוז פתחו הבוקר (ראשון) את השנה בהרכב חסר. יחד איתם היה אמור להתחיל את השנה גם חברם דניאל טרגרמן, בן 4.5, שנהרג לפני שבועיים וחצי מפצמ"ר שנורה מרצועת עזה ונחת בקיבוץ. דניאל נפצע אנושות מרסיס שפגע בו ומת מפצעיו כעבור זמן קצר.

עוד ידיעות על פתיחת שנת הלימודים:
תיעוד: עיריית בית שמש הסירה חומת ההפרדה בבית הספר
חרף הקיצוץ בחינוך: תכנית צהרונים מסובסדים חדשה
בדרום חזרו ללימודים: "הילדים הם הרוח החיה מאחורינו"

דניאל טרגרמן שנהרג מפגיעת פצמ"ר בשער הנגב במבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
"לא פתיחת שנה רגילה". דניאל טרגרמן/באדיבות המשפחה

"הבוקר היה לא קל, זאת לא פתיחת שנה רגילה", אמרה בדמעות עדי שגיא, גננת בגן סביון ב-11 השנים האחרונות. היא הסבירה: "אני רגילה כבר עשרות שנים לפתוח שנה בחולצה לבנה ועם אנרגיות ולהיות מלאת שמחה להתחלה חדשה, זה לא מה שקרה השנה". שגיא, שפתחה את שנת הלימודים באיחור של שבוע עקב הלחימה, סיפרה כי ילדים נוספים שהיו בגן בשנה שעברה לא שבו לשנת הלימודים הנוכחית עקב אירועי הקיץ. "הילדים שואלים איפה הילד הזה ואיפה הילד ההוא, כי זה לא רק ילד אחד שלא חזר".

"השנה הזאת לא תהיה לנו קלה", הוסיפה שגיא. "אני בהחלט מגויסת ומוכוונת מטרה, וידענו כבר מצבים כאלה בעבר. עברנו את 'עמוד ענן' ואת 'עופרת יצוקה', ועזבו משפחות, אבל חלקן גם חזרו. האסון ימשיך ללוות אותנו". עם זאת, הגננת הביעה תקווה "לעשות שוב גן פורח ושמח פה ביישוב הזה". היא אף ציינה כי השהות המחודשת במחיצת הילדים עודדה את רוחה: "כשאני רואה ילדים אני במקום אחר. החיוך עולה והשמחה מגיעה. התחלתי את הבוקר במקום אחד, ועכשיו אני במקום אחר לגמרי. כשאני ביניהם אני פורחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הלווייתו של דניאל טרגרמן, בבית העלמין בחבל שלום. אוגוסט 2014. יותם רונן
"הילדים שואלים". קברו של דניאל טרגרמן/יותם רונן

שגיא עוד סיפרה כי מכיוון שהגן בנחל עוז לא היה ממוגן כראוי, הילדים שהו לאחרונה באופן זמני בגן חלופי במקלט בקיבוץ אורים שבמועצת אשכול הסמוכה. "הם לא התייחסו לזה. אמרתי להם שיש לנו גן חדש, וש'עכשיו זה המקום שלנו כי הגן שלנו קצת מקולקל וצריך לתקן אותו, ועברנו לסדר היום'". על חומות הבטון שהוקמו במסגרת מיגון הגן, אמרה כי הן "ממש לא מתאימות למסגרת חינוכית. זה נראה כמו בית סוהר, אבל זה מה יש כדי שנהיה מוגנים לפי התקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully