וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: מזרח ירושלים במקום הראשון בנשירת תלמידים

1.9.2014 / 4:18

דו"ח שפרסמה עמותת "עיר עמים" מראה כי במזרח העיר יש מחסור של יותר מ-3,000 כיתות וכי 8,000 תלמידים לא לומדים כלל. העירייה: "דו"ח מסולף ומנותק מהמציאות, נבנו מאות כיתות"

אילוסטרציה תלמידים. ShutterStock
לפי הדו"ח, עיריית ירושלים השלימה רק 14% מסך הכיתות שהיו צריכות להיבנות במזרח ירושלים/ShutterStock

דו"ח שפרסמה אתמול (ראשון) עמותת "עיר עמים", החותרת לקידום שוויון בירושלים, מראה כי תלמידי מזרח ירושלים נמצאים במקום הראשון באחוזי הנשירה ממוסדות החינוך. הדו"ח פורסם במתכוון לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ה, כשיותר משני מיליון ילדים ובני נוער צפויים להגיע הבוקר לגנים ולבתי הספר ברחבי הארץ.

לפי הנתונים בדו"ח, במזרח הבירה יותר מ-8,000 תלמידים לא לומדים במסגרת ידועה כלשהי, ובמערכת החינוך המקומית חסרות יותר מ-3,000 כיתות. תמונת המצב הבעייתית הזאת מצטיירת על אף שבית המשפט העליון פסק בשנת 2011 כי על עיריית ירושלים ועל משרד החינוך לסגור את הפער במספר הכיתות החסרות בתוך חמש שנים. קצב בניית הכיתות איטי, ומאז הפסיקה השלימה העירייה רק 14% מהסך הנדרש.

"חוזרים ללימודים" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מחקר: כך "נעלמים" מיליונים מתקציב משרד החינוך
בהצלחה: 2,105,394 תלמידים פותחים היום את שנת הלימודים
חשש בבית שמש: בית ספר חילוני מתחרד בחסות העירייה

ניר ברקת מסייר בעיר דוד. יואב דודקביץ'
"בתקופת ברקת נבנו מאות כיתות לימוד חדשות". ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת/יואב דודקביץ'

עיריית ירושלים מסרה בתגובה לדו"ח העמותה: "צר לנו שעמותת 'עיר עמים' בוחרת בכל שנה למחזר את אותו הדו"ח המסולף והמנותק מהמציאות במטרה לקבל מעט חשיפה תקשורתית, ומתעלמת מהצעדים העמוקים והרחבים שמובילה העירייה במזרח העיר לצמצום הפערים שנוצרו ב- 40 השנים האחרונות בתחומי החינוך, התשתיות, הבניה, הרווחה והקהילה".

עוד נמסר מעיריית ירושלים, כי בתקופת כהונתו של ראש העירייה הנוכחי, ניר ברקת, נבנו במזרח העיר מאות כיתות לימוד חדשות, פי שישה יותר מאשר בתקופת קודמו, אורי לופוליאנסקי. "העירייה השקיעה סכום חסר תקדים של יותר מ-400 מיליון שקלים בתכנון הכיתות ובבנייתן של כ-400 כיתות לימוד נוספות". לסיום, נמסר כי "בשנת 2013 חנכה העירייה 121 כיתות חדשות שנבנו למערכת החינוך במזרח העיר ועשרות כיתות חדשות יפתחו גם בשנת הלימודים הקרובה".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully