וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל "צוק איתן": החזר על קייטנות בעוטף עזה

משרד החינוך הודיע כי הורים שרשמו את ילדיהם ל"בית הספר של החופש הגדול", יזכו להחזר כספי ביחס לפעילות הקייטנה ביישובם. הצוותים החינוכיים שעבודתם בוטלה יזכו לשכר מלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדים לא הגיעו לקייטנות בגלל איום הטילים - ההורים לא ישלמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החינוך והמרכז לשלטון מקומי הודיעו אתמול (חמישי) כי הורים המתגוררים בטווח של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה ורשמו את ילדיהם לתכנית "בתי הספר של החופש הגדול", יקבלו החזר כספי. הפיצוי יהיה יחסי, תוך התחשבות במספר הימים בהם התבטלה הפעילות בתכנית. מדובר בקייטנות מסובסדות שהשיק משרד החינוך לתלמידי כיתות א'-ב', ובערים מסויימות גם הושק פיילוט לתלמידי כיתות ג'-ה'. לפי נתוני המשרד, כ-180 אלף תלמידים נרשמו לתכנית.

שר החינוך, שי פירון, אמר כי ההחלטה נועדה להקל על ההורים מבחינה כלכלית. "אף שהתכנית זכתה להצלחה גדולה, בחלק מהמקומות הפעילות לא התקיימה כסדרה עקב מבצע 'צוק איתן' ואנו רוצים לוודא שלא תהיה כל פגיעה כלכלית - הן בציבור ההורים והן בציבור המועסקים בתכנית", אמר. יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, הוסיף כי "המרכז ראה לנכון לפעול יחד עם משרד החינוך כדי להחזיר להורים ולעובדים שלא הצליחו ליהנות מהתכנית את כספם".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
האיום הוסר? נמשך ניסיון איתור מנהרות ליד עזה
מאבו חדיר עד תמרון קרקעי: מילון המלחמה השלם
"דרום איתן": המיזם החברתי למען העסקים בדרום

שר החינוך שי פירון בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות ה-66. הר הרצל, 5 במאי 2014. יואב דודקביץ'
"התכנית זכתה להצלחה". שר החינוך שי פירון/יואב דודקביץ'

משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי כבר החלו לדון יחד לפני כמה ימים באפשרויות השונות לפיצוי ההורים. "לאחר שהבנו שאין הרבה פוטנציאל להאריך את התכנית, החלטנו להכיר בהוצאות הרשויות", אמרה מנהלת האגף לחינוך יסודי, יהודית קדש. "כל רשות קיבלה מקדמות ממשרד החינוך למלוא הפוטנציאל של הילדים שלה, ולכן כל רשות תצטרך להחזיר כסף לפי הימים שהיא החסירה מהתכנית, בכפוף להוראות פיקוד העורף", אמרה.

הפיצוי משתנה מרשות לרשות, שכן הוראות פיקוד העורף השתנו משבוע לשבוע ככל שהתארך המבצע ומספר היישובים שהצטרפו למעגל ההתגוננות המחמירה גדל. תקציב קייטנות משרד החינוך מורכב ממימון משרד החינוך, הרשויות המקומיות והשתתפות של סמלית של ההורים בחלוקה על פי אשכולות סוציואקונומיות, כאשר בערים בהם משפחות ממעמד סוציואקונומי נמוך, אשכולות 1-4, משרד החינוך מימן עלות הקייטנות באופן מלא ובשאר האשכולות 5-7 הקייטנות מומנו על ידי הרשויות המקומיות, משרד החינוך וההורים בהשתתפות של 350 ¤ לילד. באשכולות הגבוהים, 8-10, התקציב הורכב מאותו תמהיל אך ההורים השתתפו בעלות מקסימאלית של 450 שקלים לילד. בישובים המדוברים, ההורים יקבלו החזרים כספיים בעבור שני שליש מימי הקייטנה שלא התקיימה, מאחר וברובם הקייטנות נפסקו לאחר חמישה ימי עבודה בלבד. הרשויות יחלו בימים הקרובים לאסוף נתונים ממפעילי הקייטנות השונים, ובשלושת השבועות הקרובים יוכלו ההורים לגשת לעיריות ולקבל את כספם בחזרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

גם צוותי ההוראה יתוגמלו

על אף החלטת משרד החינוך, שמעידה על ההבנה כי הקייטנות כלל לא התקיימו כסדרן, החליט המשרד כי צוותי ההוראה יקבלו שכר מלא עבורן. בצוותי ההוראה נכללים גם מורים, רכזים, מדריכים ומאבטחים. כך, גם אם עבדו ימים בודדים בלבד, הם יקבלו את שכרם. "ההנחיה היא גורפת: מורה שנבצר ממנו להגיע בשל הוראות פיקוד העורף, גם אם הוא לא ביצע את העבודה בפועל – יתוגמל", הסבירה קדש.

מנגד, היא הבהירה כי צוותי ההוראה ביישובי גוש דן, אשר גם אליהם שוגרו רקטות – לא צפויים לקבל כל החזר. "בתי הספר במרכז היו אמורים להיות פתוחים ודינם של צוותי ההוראה הם כמו כל הורה במשק – אם לא הגיעו לעבודה זאת הייתה החלטה שלהם, כיוון שמעבר ל-40 קילומטרים מטווח הרצועה, ההתנהלות היתה רגילה". כמו כן, היא הוסיפה כי בימים אלה נערכים צוותי ההוראה לפתיחת שנת הלימודים הבאה, כאשר הם הונחו לבנות פעילויות הסברה עבור תלמידי בתי הספר היסודיים בנושא המבצע הצבאי.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully