וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם ללא אזעקות: אלפים נבחנו בבגרות במתמטיקה

תלמידים מרחבי הארץ ניגשו למועד המיוחד, לאחר שהבחינה הקודמת נערכה תחת אש. עם זאת, רבים מהם עדיין מתקשים לשוב לשגרה. "כל רקטה היא פצע שלא מגליד. הם לא פנויים ללמוד"

אזעקה בתיכון שער הנגב בזמן בחינת הבגרות במתמטיקה. יולי 2014. דוברות המועצה האזורית שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
אזעקה בעת המועד הקודם של בחינת הבגרות במתמטיקה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית שער הנגב

כ-45 אלף תלמידים נרשמו היום (חמישי) ברחבי הארץ למועד ג' של בחינת הבגרות במתמטיקה, ומרביתם אכן הגיעו להיבחן. זאת, לאחר שמשרד החינוך העניק מועד נוסף משום שמועד ב' התקיים תחת אש. בהחלטה חסרת תקדים נתן המשרד לכל התלמידים להירשם אליו, בין אם ניגשו למועד הקודם ובין אם לא. בנוסף למועד המיוחד שנקבע עבורם, כלל הנבחנים היו זכאים גם להארכת זמן של 25% מזמן הבחינה. רוב התלמידים שניגשו היום עשו זאת על מנת לשפר את ציונם, וחלקם הם משתתפי תכנית "המחצית השלישית" אשר ניגשים לבחינות הבגרות לאחר כמה שבועות של מרתון לימודי.

הבחינה, אשר התקיימה כאמור בכל רחבי הארץ, עוררה חששות הן בקרב תלמידים הדרום והן אצל תלמידי הצפון. "בהתחלה היינו בטוחים שמועד ג' יידחה בגלל המצב", סיפרה טל דאי, תלמידת כיתה י"ב בתיכון מקיף א' שבבאר שבע. "לא ידעתי אם תימשך הפסקת האש אז לא למדתי הרבה והחלטתי רק ברגע האחרון לגשת". היא סיפרה שהפעם, התחושה הייתה טובה יותר. "במועד הקודם היינו דבוקים לחדשות, פחדנו מהדרך לבחינה ומהדרך חזרה וישנו לא טוב בלילה בגלל האזעקות. גם הבחינה הזאת התקיימה במקלט, אבל התחושה הייתה מרגיעה יותר".

כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
המשלחת הישראלית שבה לקהיר, חמאס מאיים לחדש הירי
האיום הוסר? נמשך ניסיון איתור מנהרות ליד עזה
לראשונה באירופה: חולה אבולה מטופל במדריד

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"מתמטיקה מחייבת ראש פנוי"/בן קלמר

שרון אלבז, תלמידת כיתה י"א בתיכון אמי"ת ב' שבאשדוד נבחנה היום בשלישית כדי לשפר את ציונה. "למרות שהייתה נפילה באזור הבית שלי, המלחמה לא עצרה בעדי מלהמשיך את החיים, ולמדתי היטב", סיפרה אלבז על הלמידה תחת איום הטילים. "אני נזהרת, אבל לא פוחדת".

עם זאת, תלמידים רבים לא התייחסו למבצע כמו שרון, ונקלעו למצוקות רבות. לפי נתוני עמותת ער"ן המעניקה סיוע טלפוני למצוקות נפשיות, כ-2,500 בני נוער פנו במהלך המבצע למוקד הטלפוני על רקע חרדה, טראומה או דכאון. רובם היו מאזורי הדרום והמרכז. בבית הספר התיכון "נופי הבשור" שבמועצה האזורית אשכול החליטו לשים את מצוקת התלמידים כשיקול מרכזי – ולא קיימו את בחינת הבגרות היום. במועד הקודם בבית הספר, כמעט מחצית התלמידים שנרשמו לא התייצבו לבחינה, וכשנשאלו מדוע על ידי הצוות, סיפרו שהפחד מנע מהם ללמוד. הפעם, רק 17 תלמידים נרשמו לבחינה וכולם הבהירו כי אינם מסוגלים ללמוד אליה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"פליטים כבר חודש וחצי, סוחבים טראומות"

"הם יצרו איתנו קשר מכל רחבי הארץ ואמרו שהם לא מסוגלים", סיפרה זמירה בן יוסף, מנהלת בית הספר. לדבריה, כשצוות בית הספר נסע לפגוש את חלקם בצפון ובדרום הם הבינו שהמצב כעת אף גרוע מבמועד הקודם. "הם סוחבים טראומות, הם פליטים כבר חודש וחצי. כאן אין 'כיפת ברזל' וכל אחד מכיר מישהו שנפלה רקטה בבית. למרות שהם רגילים לזה שנים רבות – כל נפילה היא פצע והוא לא מגליד. הראש שלהם לא פנוי ללמוד, ומתמטיקה מחייבת ראש פנוי".

בן יוסף הבהירה כי במנהל ההתיישבותי של משרד החינוך דווקא תמכו בהחלטתה. "אם בכלל שואלים למה החלטתי לבטל, זה מראה על חוסר הבנה וחוסר התחשבות". היא תיארה תמונה עגומה של נוער אשר הפחד כבר "הושרש בד-נ-א שלהם". לדבריה, "זהו רצף חרדות מתגבר, ועכשיו נוסף העניין של המנהרות. הילדים לא פנויים רגשית, העצבים שלהם רופפים". כפיתרון למצב, הגישה בן יוסף למשרד החינוך בקשה מיוחדת להתייחס לציוני המגן שניתנו לתלמידי כציונים סופיים. "אם לא יאשרו זאת, נתגייס כולנו ונכין אותם היטב למועד חורף."

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"אם תוהים למה ביטלנו, זה מראה על חוסר הבנה"/בן קלמר

על אף המועד הנוסף, הארכת הזמן וההתחשבות של משרד החינוך, עדיין ישנם תלמידים רבים שלא ניגשו לבחינה מכורח הנסיבות. לכן יתקיים מועד ד', ככל הנראה בחודש נובמבר. הבחינה תהיה מיועדת לתלמידים שהתגייסו השבוע לצבא ולתלמידים אשר גרים בטווח של עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה. כמו כן, לבחינה יוכלו לגשת תלמידים אשר נסעו עזבו את ביתם בשל המצב הביטחוני וטרם שבו אליו.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully