וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטיות אימהות דורשות: הקלות כמו מילואימניקים

אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו פנו אל הנהלת המכללה בבקשה להשוות את תנאי האימהות שבני זוגן גוייסו למילואים לאלו של המילואימניקים. "הן נשארות בעורף ולא נהנות מאותן זכויות"

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, גדעון צנטנר, משה ראובינוב, רן צימט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

סטודנטיות אימהות הלומדות בקריה האקדמית אונו שבעליהן גויסו בצו שמונה פנו להנהלת המכללה בבקשה להשוות את תנאיהן לאלו שמקבלים הסטודנטים שגויסו למילואים. במכתב ששלחה הבוקר (רביעי) בשמן אגודת הסטודנטים לרקטור המכללה, לשר החינוך, שי פירון, ולח"כ איתן כבל, יו"ר השדולה למען חיילי המילואים בישראל, נכתב כי "המציאות המורכבת בישראל אמנם הלכה צעד קדימה עם חיילי המילואים אולם הנשים שנשארות בבית ובעורף לא נהנות מאותן זכויות שמקבלים חיילי מילואים במכללות ואוניברסיטאות.

"מצב דברים זה יוצר אפליה דה פקטו בין נשים וגברים", נכתב בהמשך. "הנשים נושאות בנטל באופן שווה בבית ונפגעות גם ממציאות זו. לא מכבר קיימה הכנסת והשדולה לחיילי המילואים, כנס מיוחד במסגרתו הצדיעו לנשות חיילי המילואים. הכנסת הבטיחה לקדם חקיקה שתטפל באפליה זו. לטעמנו מוטב שנקדים את החקיקה ויפה שעה קודם, ונעניק גם לנשים את אותן הטבות המגיעות לחיילי המילואים".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
משאל טלפוני בקבינט על גיוס 8,000 חיילי מילואים
מובא למנוחות ההרוג ממעבר ארז: "היית מלאך מושיע"
כשהאזעקות ברקע: ראש המועצה וסגנו טסו לחו"ל
מבצע "צוק איתן", היום התשיעי: עדכונים שוטפים

הטבות לאימהות הלומדות בקריה האקדמית אונו יולי 2014. באדיבות אגודת הסטודנטים, הקריה האקדמית אונו,
"צריכים כלים להצליח במצב". תמיר פרץ/באדיבות אגודת הסטודנטים, הקריה האקדמית אונו

על פי נתוני התאחדות הסטודנטים, ציבור הסטודנטים מהווה כ-6% בלבד מכלל האוכלוסייה בישראל וכ-30% מכלל מערך המילואים. על פי הערכות ההתאחדות, מתוך 40 אלף חיילי מילואים שגויסו, 15 אלף הינם סטודנטים. מתוכם, אלפי זוגות נשואים או בזוגיות עם ילדים. כיום, בסיוע התאחדות הסטודנטים בישראל, סטודנטים שיוצאים לשירות מילואים מקבלים מספר הטבות מהמוסד האקדמאי בו הם לומדים, כמו זכאות להיעדר ללא הגבלה משיעורים בתקופת שירות המילואים, זכאות למועד בחינה נוסף, דחיית מועד הגשת עבודות ומתן אפשרות למוסדות להעניק נקודות זכות עבור שירות מילואים.

מלבד האימהות הלומדות, באגודת הסטודנטים של המכללה דורשים כעת להרחיב את הזכויות וההטבות שמקבלים הסטודנטים שנדרשו לשירות מילואים. כמו כן, מבקשים להעניק לסטודנטיות אימהות אשר בעליהם נשלחו למילואים את אותם התנאים בדיוק. בין דרישותיהם: המכללה תדאג לשלוח סיכומים לאותם סטודנטים, מתן שיעורי השלמה, ולא תיבדק נוכחות בשיעורים. בתחום המבחנים דורשת האגודה כי יקבלו המילואימניקים הארכת זמן של 20% מזמן הבחינה המקורית, ומבחנים במהלכם נשמעת אזעקה תינתן תוספת זמן של 30 דקות. כמו כן, מבקשים אפשרות לביצוע מועד בחינה נוסף. עוד דורשים באגודה כי תינתן הארכה להגשת ערעור על בחינות, מתן ציון עבר אוטומטי על עבודות וסטודנט שלא השלים את כל הדרישות של קורס הקדם ירשם על תנאי לקורסי המשך.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"דרישה רוחבית בכל המוסדות האקדמיים"

תמיר פרץ, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה מספר כי בשיחות עם יושבי ראש אגודות סטודנטים אחרות במכללות ובאוניברסיטאות בארץ מתקבלות תלונות זהות. "זאת דרישה רוחבית בכל המוסדות האקדמיים בישראל ואנחנו רוצים שהמועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) תיתן הנחייה מלמעלה למוסדות האקדמיים בעניין", אמר. "המדינה, המל"ג, משרד החינוך והרקטורים בישראל צריכים להבין שמערך הזכויות של הסטודנטים לא מתאים לעתות מלחמה, אלא רק לשגרה ולזמנים רגועים וזאת הסיבה שסטודנטיות לא מגיעות". לדבריו, "מי שיש להן משפחה פשוט לא מגיעה ואנחנו נכנסים לתקופה שלא תהיה קצרה, חשוב שיתנו לסטודנטים כלים להצליח במצב".

ציפי כהן איבגי, תושבת באר שבע וסטודנטית למשפטים שנה א' בקריה האקדמית אונו, חווה זאת על בשרה בעשרת הימים האחרונים. "הבית שלי ללא מרחב מוגן והמקלט רחוק. בעלי נקרא למילואים מתחילת המבצע ונכנסתי למצב מאד בעייתי", סיפרה. "אני עם תאומות בנות ארבע בבית כי אין גנים, זאת תקופה מלחיצה של מבחנים, הילדות שלי מבועתות, אני צריכה להעסיק אותן כל יום ואין לי זמן ללמוד וגם הראש טרוד וקשה מאד להתרכז בבחינות. אזעקות בארבע לפנות בוקר ואני רצה עם שתי הבנות על הידיים. גם בשני המבחנים שעברתי השבוע היו אזעקות תוך כדי, זאת התמודדות לא פשוטה".

מלבד המבחנים איבגי משתתפת בקורס קיץ באנגלית, אותו היא החמיצה בשל המצב הביטחוני והאישי, וחוששת כי תאלץ להתחילו מחדש בשל העדר נוכחות. "אני מצפה שיתחשבו בי, זה קורס חובה ומאד מקווה שיבטלו לי נוכחות חובה כי המטרה היא לסיים אותו בקיץ ולא למשוך", אמרה. "יש גם שני מבחנים שעשיתי השבוע וציונים שעתידים להתפרסם בשבועיים הבאים, ואני מאד סקפטית לגביהם". לדבריה, "בדרך כלל לפני מבחן אני יושבת ולומדת חמישה ימים רצופים ובעלי עוזר לי לחלוטין ועכשיו ניגשתי ללא למידה כמעט. אני לא מצפה לפקטור אבל כן לגמישות, כי אם המצב הזה ימשיך ואני לומדת קורס קיץ, איך אני אמורה להתפנות לזה?".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully