וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר בעברית פתח בשביתה: "לא רוצים הדסה ב"

כ-2,000 אנשי הסגל הזוטר ועמיתי ההוראה באוניברסיטה בירושלים הצטרפו למחאת הסגל הזוטר בפקולטה למדעי הרוח, במחאה על הכוונה לפטר מאות מהם. ההנהלה: "תמהים על ההחלטה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוניברטיסה העברית בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

החרפה נוספת במאבק: כ-2,000 אנשי הסגל הזוטר ועמיתי ההוראה באוניברסיטה העברית בירושלים פתחו הבוקר (שני) בשביתה כללית, ובכך הם מצטרפים לסגל הזוטר בפקולטה למדעי הרוח, שהחלו בשביתה לפני כשבועיים. במסגרת השביתה, לא יבדקו מבחנים ולא יחולקו ציונים למבחנים ועבודות, ולא יתקיימו שעות ייעוץ או סיוע בשאלות הסטודנטים במבחנים.

במקביל, מאות מרצים מהפקולטה למדעי הרוח ומפקולטות נוספות הפגינו היום ברחבת קמפוס הר הצופים שבאוניברסיטה. המרצים מוחים על קיצוץ תקציבי שמתכננת ההנהלה בחוג למדעי הרוח, המתווספים לקיצוץ בסך שלושה מיליון שהושת אשתקד על החוג, ויגבה פיטורים רבים. המרצים החזיקו שלטים שבהם נכתב "לא רוצים הדסה ב'", "המורים שווים יותר" ו-"הסכמים צריך לכבד".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות מרצים מן הסגל הזוטר בפקולטה למדעי הרוח מהאוניברסיטה העברית גילו לאחרונה כי בכוונת האוניברסיטה לפטר לפחות 20% מהסגל, כבר בשנת הלימודים הקרובה. זאת, בניגוד להסכמי ארגון מו"ח (מרצים וחוקרים) שנחתם עם הנהלת האוניברסיטה ונשיאה, פרופסור אשר כהן, בשנה שעברה. במסגרת ההסכמים, התחייבה ההנהלה להתריע בפני מרצים על כוונת פיטורים לא יאוחר מפברואר 2014, על מנת שיוכלו חברי הסגל הזוטר למצוא משרות הוראה במוסדות אקדמיים אחרים, טרם ייסגרו כל תכניות הלימודים לשנה הנוכחית.

עוד ידיעות בנושא חינוך בוואלה! חדשות:
מנהלת בית ספר בתל אביב תבעה הורים שקראו לפטרה
מאות אנשי חינוך על סף פיטורים: "ניזרק לרחוב"
בית הספר הציבורי ביפו ייסגר: "אקט של אפרטהייד"

בנוסף לכך, מוחים המרצים על הפרת הסכמים נוספים עמם, בהם נקבע כי ההנהלה תקדם חוזי העסקה שנתיים ולא סמסטריאליים, תיתן מינויים רב שנתיים לחלק מעמיתי ההוראה ומינויים דו שנתיים לכל הדוקטורנטים, ותעניק תוספות שכר לכל עוזרי ההוראה, שנקבעו עבור הוראה פרונטלית.

"מזה שבועות אנו מתריעים בפני הנהלת האוניברסיטה על הפגיעה החמורה ברבים מחברי הארגון ועל המשמעויות ארוכות הטווח של כך לחוסנה ורמתה האקדמית של האוניברסיטה, אך ללא הועיל", אמרה ד"ר אסתר סרוק, יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה העברית לוואלה! חדשות. "האוניברסיטה דחקה אותנו לקץ, אין לנו שום דרך לשבות ואם נחכה לתחילת הסמסטר האנשים האלו ילכו הביתה. למה צריך להודיע לאנשים, במיוחד למבוגרים, שאין להם עבודה ועוד ברגע האחרון? אומרים שיש בעיה תקציבית אבל ככה אפשר לממן להם את חריגות השכר הענקיות בהנהלה".

"פגיעה ישירה בסטודנטים היא חציית גבול"

בין השובתים נמצא גם רוני, עמית הוראה מהחוג למדעי הרוח, נשוי ואב לבן, שעובד באוניברסיטה מאז 2006. "כבר שנה שנייה שאני נאבק בקיץ על המקום שלי באוניברסיטה לקראת השנה הבאה וזה אומר מאבק יומיומי. תמיד יש בעיה תקציבית. אני מלמד שנים באוניברסיטה בהצלחה, יש לי סטודנטים מרוצים שחוזרים לקורסים שלי, כך שכל הסממנים מראים שאני עושה עבודתי נאמנה ומשקיע, אבל כל זה לא יוצר שום אפקט או הערכה מצד האוניברסיטה. אני כבר לא יודע אם אני ממשיך באקדמיה. אז במקצועות מסוימים כמו מדעי הרוח רוב האקדמאים כבר לא בארץ".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה העברית תמהה על ההחלטה של ארגון המורים מן החוץ לפגוע בסטודנטים בזמן בחינות, כל זאת בשעה שמתקיימות פגישות שוטפות בין האוניברסיטה לארגון מו"ח. צעד זה אינו ברור ופוגע באמון האוניברסיטה העברית כלפי הארגון וכלפי התהליך. פגיעה ישירה בסטודנטים היא חציית גבול. בניגוד להודעת הארגון, אגודת הסטודנטים לא הביעה תמיכה במהלך. האוניברסיטה עושה כל שביכולתה לצמצם את הפגיעה בסטודנטים והודיעה שהבחינות יתקיימו כסדרן. בבחינות שבהן לא יהיה איש סגל, האוניברסיטה מאפשרת לסטודנטים לכתוב בגוף הבחינה שאלה או הערה במידה ומתעורר קושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully