וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסד חרדי קיבל תשלום בעבור 91 תלמידות פיקטיביות

10.6.2014 / 0:05

הרב יחיאל מנדלסון הקים סמינר בביתר עילית והפעיל אותו ללא רישיון. את התלמידות רשם בירושלים וכך קיבל על כל אחת 2,300 שקלים מהמדינה. "המפקחים התעלמו מהעבירות במשך שנים"

ילדות חרדיות בירושלים. AP
בנות חרדיות בירושלים/AP

משרד החינוך הורה לרב יחיאל מנדלסון, מנהל "דרכי רחל", סמינר לבנות חרדיות בירושלים, להשיב למדינה רבע מיליון שקלים לאחר שנמצא כי ניהל במשך חמישה חודשים רישום כוזב של עשרות תלמידות. בשימוע שנערך לו אתמול במשרד הוא ננזף והוזהר לאחר שהתברר כי רשם 91 בנות הלומדות בביתר עילית ברשימת התלמידות במוסד הירושלמי, כדי לקבל עליהן תקציב המוערך ב-2,300 שקלים לכל תלמידה. ואם לא די בכך, המוסד שהקים מנדלסון בביתר עילית פעל ללא רישיון ותוך כדי התעלמות מצו סגירה שהוצא נגדו.

בשימוע שערכה לו שלשום (ראשון) מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, טען מנדלסון כי הדבר נעשה בלי כוונה ובתום לב. בסוף השימוע מנדלסון ננזף והוזהר כי אם המקרה ישנה שוב, המשרד יבטל לו את רישיון המוסד בירושלים. "מדובר בצעד כלכלי כואב מאד", אמר גורם במשרד החינוך, "צעד נדיר במסגרתו המשרד חייב השבת תקציבים".

עוד בוואלה! חדשות:
השופטת קבעה: חולה סרטן בן 14 יטופל, חרף סירובו
בשיבה טובה: הגבר המבוגר בעולם מת בגיל 111
פרשת בן אליעזר: 600 אלף דולר בכספת סודית

"לא אתפלא אם המשרד עשה קומבינה עם מר מנדלסון"

למרות נקיטת ההליכים, יש מי שסבור כי משרד החינוך לא עושה די. עורך דין יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה", הגיש אתמול תלונה במשטרה נגד מנדלסון, ובה ביקש ממנה לבדוק פעם נוספת את ההונאה. "לצערי איבדתי את האמון בפעולות של משרד החינוך גם בהנהגתו הנוכחית", אמר ללום לוואלה! חדשות. "לא אתפלא אם המשרד עשה קומבינה עם מר מנדלסון בעניין וגם ייתן לו פרס בדמות רישיון למוסד בביתר עילית לשנת הלימודים הבאה. יצוין כי את המידע על העבירות שביצע העברתי למשרד החינוך כבר בחודש ינואר. למעלה מחמישה חודשים לקחו למשרד החינוך לעשות צעד בדרך הנכונה".

באשר לתקציבים אותם השיב מנדלסון, אמר ללום: "קשה לי להאמין שזה הסכום הנכון. לצערי איני סומך על המפקחים שערכו את הבדיקה, שהרי הם אותם המפקחים שהתעלמו מהעבירות על החוק במשך שנים. יש לי שאלה מסכמת לשר החינוך, איש 'יש עתיד': 'איפה הכסף?'".

גורמים במשרד החינוך הכחישו את טענותיו של ללום וציינו כי החישוב הכספי התבצע באופן אוטומטי וממוחשב באמצעות המחשבים של אגף החשבות במשרד החינוך. הם ציינו כי נבדקת אפשרות לתת רישיון למוסד של מנדלסון בבית"ר עילית אך היא נעשית ללא קשר לשימוע שנערך לו השבוע או להחזרת התקציבים.

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully