וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיכוניסטים בבית שמש עם החיילים: "מדים זה גאווה"

29.5.2014 / 10:40

תלמידי י"ב 5 מבית שמש קראו על ההתנכלות לחיילי צה"ל הלובשים מדים בעירם והחליטו למחות. במכתב ששיגרו לראש העירייה, הם קראו "להפוך מילים למעשים ולמגר את התופעה המכוערת"

צילום: עומר מירון, דרור פיקלני; עריכה: יאיר דניאל

מחאת המחנה הציוני בבית שמש בעקבות חשיפת וואלה! חדשות על התעמרות של חרדים קיצונים בחיילי צה"ל ממשיכה לצבור תאוצה. השבוע החליטו תלמידי כיתה י"ב 5 בבית הספר ברנקו וייס בעיר החליטו לעשות מעשה ולהביע את תמיכתם בחיילי צה"ל. התלמידים, יחד עם המורה לאזרחות, שיגרו מכתב חריף לראש העירייה משה אבוטבול, ובו הביעו את סלידתם מההתנכלות לחיילים. למכתב צירפו תמונה שלהם בחולצות בית הספר ועם שלטים נגד התופעה ובעד צה"ל. המהלך קיבל את ברכתו של בית הספר.

עוד על בית שמש ועל ההתנגדות לגיוס ולחיילי צה"ל:
בשל התנכלות: חיילים מבית שמש ינועו בלבוש אזרחי
בבית שמש ימחו על הסתרת המדים: "כניעה לקיצונים"
מאות חרדים הפגינו ברחבי הארץ בשל מעצר סרבן גיוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבנו שהכתבה הזו מדברת עלינו". תלמידי י"ב 5 עם שלטי התמיכה ודגלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קראנו את הכתבה ודנו עליה בכיתה", סיפר התלמיד טל שלייפק. "זה מאוד צרם לנו בעיקר מכיוון שאני ועוד הרבה תלמידים מהכיתה מתגייסים לצה"ל מיד עם סיום הלימודים. הבנו שהכתבה הזו בעצם מדברת עלינו. בעוד כמה ימים אנחנו נלבש את המדים, נחזור הביתה אחרי 21 יום של אימונים קשים, ובסוף נצטרך גם לדאוג לביטחוננו בבית". על המורה דמרי אמר שלייפק: "הוא היה איש קבע בצבא וחינך אותנו מכיתה י' לערכים, פטריוטיות ואהבה למדינה. המטרה שלנו הייתה ליצור מודעות. אנחנו לא נגד מישהו, אנחנו מוחים נגד משהו שכואב לנו".

לינה שוורץ, תלמידה אחרת ביקשה להדגיש כי העיר חשובה לתלמידים, והם חשים חלק ממנה. "צריך לשים לדבר הזה גבול וסוף", אמרה. "מדובר באנשים שמשרתים את כולנו, מגנים על כולנו. אנו מתגייסים שנה הבאה וחשים שזו הזכות שלנו וכשאנו נתקלים בקיצוניות כזו, במעשה כזה מגעיל, אנו רוצים להראות שאנו גם מתנגדים לזה. זה מה שמחנכים אותנו באזרחות – לא לראות מעשים שמפריעים לך ולהביט מהצד, אלא להיות חלק מהתמונה, ליזום, לפעול ולהשפיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

המורה: גאה בתלמידיי

דמרי, מחנך י"ב שמלמד היסטוריה ואזרחות, סיפר על תחושותיו: "אני גאה בתלמידיי שגילו מעורבות חברתית בעירנו. על אף התקופה הלחוצה של הבגרויות, הם ביטאו את תחושותיהם בצורה בוגרת ואחראית. אנו מכבדים את כולם, כולל החרדים, ולצערי זה לא הדדי. צהל אמור להיות יקר ללבו של כל יהודי ואזרח במדינת ישראל, לכן חובה לשמור על כבוד חיילי צה"ל ועל צה"ל".

משה אבוטבול, מועמד לראשות העיר בית שמש. טלי מאייר
"האופוזיציה מנסה בכל כוחה לנגח את הציבור החרדי".ראש העירייה משה אבוטבול/טלי מאייר

ביום שישי הגיב ראש העיר אבוטבול לפרסום בוואלה! חדשות. "אני מתגורר בשכונה חרדית ולא נתקלתי בתופעה של התעמרות בחיילי צה"ל", אמר למקומון "תמורה". לדבריו, "הם (החיילים, י"א) מגיעים לבתי הכנסת בשכונה ואיש לא מעיר להם. לדעתי, האופוזיציה מנסה בכל כוחה לנגח את הציבור החרדי ואת מנהיגיו ואני מציע לעסוק בעשייה ופחות להבאיש את שמה של העיר בית שמש. ובכל מקרה, אם היה מקרה כזה, הוא בשוליים והוא ראוי לכל גינוי וסלידה".

תגובתו של אבוטבול רק החריפה את הכעס בקרב התלמידים. "יש כאן היתממות", הם טענו, "הקטנה של התופעה, מניפולציה, גלגול האשמה על האופוזיציה, ורמיזה שאולי מקרים אלה לא קרו. לא טיפול אמיתי בבעיה. הבעיה היא שהחרדים הקיצונים מבאישים פעם אחר פעם את עירנו ומוציאים לה שם רע, ובהם ראש העיר מפחד לטפל".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully