וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבקו של חצרוני בנגיד שקרא לו "מופרע עם קבלות"

לטענת פרופ' אמיר חצרוני, נגיד אוניברסיטת אריאל פרסם נגדו דברי "דיבה משפילים ובוטים", ולכן הוא תובע ממנו 70 אלף שקל. היום ידון בית הדין הארצי לעבודה בפיטוריו מהמוסד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל אדם רשאי להביע את דעתו". חצרוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט הארצי לעבודה ידון היום (שלישי) בפיטוריו של פרופ' אמיר חצרוני מאוניברסיטת אריאל שבשומרון. כמו כן, מתכוון חצרוני להגיש בימים הקרובים תביעת דיבה נגד יגאל כהן אורגד, נגיד אוניברסיטת אריאל, בשל "מסע רחב היקף של דה-לגיטימציה וקעקוע שמו הטוב של התובע, והפיכתו ל'מוקצה מחמת מיאוס' באוניברסיטה ובציבור", לשון התביעה.

עוד טוען חצרוני בכתב התביעה, כי הנגיד סירב לפתור עמו את המחלוקות בדרכי נועם וכינה אותו "מופרע עם קבלות" ו"שקרן פתולוגי". חצרוני תובע את הנגיד בסכום של 70 אלף שקל ודורש בנוסף מכתב התנצלות.


עוד בוואלה! חדשות:
מת "האיש השמן בעולם": לא יצא מהבית מאז 2002
צבא ניגריה: יודעים איפה הנערות, לא נחלץ אותן בכוח
מת התינוק בן ה-11 חודשים שטבע באמבטיה בת”א

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
"'מוקצה מחמת מיאוס באוניברסיטה ובציבור". חזית אוניברסיטת אריאל/ספק 500

אוניברסיטת אריאל דרשה לפטר את פרופ' חצרוני בשל מה שנתפס בעיני ראשיה כאמירות מזלזלות, בכבוד האדם, לרבות האדם החלש ונשים בפייסבוק ובטורי דעה שונים. בין אמירותיו הבולטות, התייחסותו הבוטה לפני כשנה כלפי נשים שעברו תקיפה מינית בקבוצת הפייסבוק "אחת מתוך אחת". "ראוי לשבח במיוחד את כושר ההמצאה האמנותי של בנות שבחיי היום יום אפילו אנסים מתועבים ונואשים לסקס נוטים לפסוח על פניהן מטעמי חוסר אטרקטיביות, על שהצליחו לבנות עולם פנטזיונרי עשיר ומלא זימה, שבו אפילו אישה עם זקן של הרצל ובטן של פואד היא יעד מיני נחשק עבור בראד פיט", כתב חצרוני, ואף הוסיף: "אני ממליץ ללא היסוס על היצירה - גם לחובבי הספרות הארוטית וגם בעיקר למי שאוהבים לקרוא ספרי מדע בדיוני ופנטזיה".

בפעם אחרת, כינה חצרוני את משה סילמן, שהצית את עצמו למוות ביולי 2012 בעת הפגנה, כ"פרזיט שאנחנו מממנים לו את התרופות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הסטאטוס בעמוד הפייסבוק של פרופ' אמיר חצרוני בתגובה לדברי מיכאל בן ארי. פייסבוק, צילום מסך
הסטטוס שפרסם חצרוני על העסקת מיכאל בן ארי באוניברסיטה/צילום מסך, פייסבוק

חצרוני טען מצדו כי השמיע את דעותיו האישיות בפלטפורמות פרטיות ולא במסגרות כיתתיות וטען לרדיפתו, בין היתר, בשל פעילותו במסגרת ועד הסגל האקדמי של האוניברסיטה, שהיה עד לאחרונה בסכסוך עבודה עם ההנהלה.

לטענתו של חצרוני, הוגשה אתמול לבית המשפט עצומה הקוראת לבטל את פיטוריו מאוניברסיטת אריאל, עליה חתומים שורה של מרצים בכירים מכל האוניברסיטאות בארץ. "אנו, חברי וחברות סגל במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, מביעים דאגה עמוקה מכוונת אוניברסיטת אריאל לערוך שימוע לקראת פיטורין לפרופ' אמיר חצרוני בהקשר של הבעת דעה שלא במסגרת עבודתו", נכתב בעצומה. "אנו מודעים למכלול דבריו של פרופסור אמיר חצרוני, ומבינים לחלוטין את החומרה בה הם נתפסים. אין בעצומה זו משום התייחסות כלשהי לתוכנם של הדברים שהתפרסמו על ידי פרופסור חצרוני. יחד עם זאת, פיטורין בגין הבעת דעה, כל דעה, חמורה ככל שתהיה, כל עוד אינה בניגוד לחוק, ונמצאה ככזאת בתהליך שיפוטי, פוגעים באופן אנוש ביסודות החברה החופשית, שבה כל אדם רשאי להביע את דעתו באשר היא ללא מורא ופחד".

"הטרנספריסט מצא עבודה חדשה"

לצד עצומת התמיכה מצד המרצים, אף פרסם אתמול חצרוני בדף הפייסבוק שלו סטטוס בו הוא תוהה על העסקתו של חבר הכנסת לשעבר, מיכאל בן ארי, בין שורות המרצים באוניברסיטה, וזאת למרות שלטענתו גם הוא נתפס מביע דעות לא שגרתיות. "יש גם את מיכאל בן ארי, אחרי שהקריירה הפוליטית של הכהניסט נבלמה בברקס חירום שהפחית את מפלס הגזענות בכנסת, הטרנספריסט מצא עבודה חדשה - מרצה באריאל. נגיד האוניברסיטה אמר לי פעם בשיחה בארבע עיניים שהדעות של בן ארי, בניגוד למוחלט לדעות שלי, הן 'דעות לעניין'", כתב חצרוני.

"ביקור האפיפיור מספק הזדמנות למרצה החדש למורשת ישראל להביע דעות לעניין", הוסיף. "ביחד עם חבריו הוותיקים ברוך מרזל, איתמר בן גביר ואחרים הוא הניף שלט ידידותי בו נכתב: 'אפיפיור טמא. צא מארצנו הקדושה'. את דבריו נימק בכך ש'הנצרות הארורה שותפה לרצח מיליוני יהודים במיתות משונות בהנהגת הכנסייה וראשיה' וסיים בנבואה פוליטית: "הם [הנוצרים] חולמים על חיסול המדינה היהודית".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully