וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורטה על פיטוריו: "כנראה שהיה נוח להעיף אותי"

המורה מתיכון "אורט" בקריית טבעון, שעורר סערה ציבורית לאחר שביטא בפני כיתתו את דעותיו השמאלניות, אמר לוואלה! חדשות: "התחייבו שלא יפטרו אותי, אך כנראה שמצאו את הדרך"

צילום: דניאל בוק, ערן גילווארג; עריכה: מיכאל ברגמן

(אדם ורטה קורא למורים לא לחשוש להביע את דעותיהם)

אדם ורטה, המורה שפוטר מוקדם יותר השבוע, הגיב לטענות רשת "אורט", שלפיהן לא פוטר בשל הדעות הפוליטיות השמאלניות שאותן הביע בפני תלמידיו מוקדם יותר השנה, אלא בגלל בעיות תקציביות. "מקצצים 20% ועושים את מה שבדרך כלל עושים במצב כזה בבית הספר - מקצצים את המורים הצעירים", אמר ורטה בשיחה עם וואלה! חדשות. הוא הוסיף כי ייתכן שמעבר לכך שהוא מורה בעל ותק מועט, הרשת העדיפה לפטר דווקא אותו. "אולי היה נוח לאורט להוסיף לקיצוצים שלהם את הרצון שלהם להעיף אותי".

הפיטורים, הוא הוסיף, קרו אף ש"התחייבו בשימוע האחרון שלא יפטרו אותי, אבל כנראה שמצאו את הסיבה המתאימה. זה נכון שביני ובין המעסיק שלי באורט לא נוצרו יחסים חמימים של עובד-מעביד, אבל בארבע השנים שלימדתי בבית הספר נוצרו יחסים חמים עם התלמידים ועם המורים". בשל כך, ורטה מתאר את העזיבה בתחושה כבדה, אבל גם בהקלה מסוימת, "לכן ויתרתי גם על השימוע שאמור להתקיים לי לפי הנוהל בהנהלת אורט - שבעתי משימועים. אתמקד בלימודי בבית הספר האנתרופוסופי, שם יש לי משרה מלאה".

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל
ברוב מוחץ: "מלך השוקולד" נבחר לנשיא אוקראינה
האפיפיור בישראל: "אין מקום למי שמנצל את הדת לאלימות"

אדם ורטה וספיר סבח. ערן גילווארג, דניאל בוק, עיבוד תמונה
ספיח סבח: "הצדק יצא לאור". המפוטר והמתלוננת/עיבוד תמונה, ערן גילווארג, דניאל בוק

בהתאם לתגובות על פיטוריו ברשת, שלפיהן ורטה אינו מחזיק בתעודת הוראה אף שנדרש לכך, הוא אישר כי ייתכן שבאמת זו אחת הטענות שעליהן מתבססים פיטוריו.

ורטה הוסיף כי מוקדם יותר אתמול שמע את ספיר סבח, התלמידה שהתלוננה עליו והציתה את אש הציבור במכתבה לשר החינוך, שי פירון, מתארת את פיטוריו כ"צדק שיוצא לאור". "אני שמח בשבילה שהיא רואה את זה ככה", אמר בציניות.

מאות הפגינו בקריית טבעון נגד פיטורי המורה אדם ורטה על רקע פוליטי, ינואר 2014. ערן גילווארג
המחאה נגד פיטורי ורטה, ינואר 2014/ערן גילווארג

אדם ורטה זכור לציבור כמורה מתיכון "אורט" בקריית טבעון, שמוקדם יותר השנה תיאר את צה"ל כ"גוף שנוהג באכזריות ואלימות בלתי רגילה, בשונה מיתר הצבאות". כך תיארה זאת סבח, שעוררה דיון ציבורי נרחב סביב הבעת דעות פוליטיות על ידי אנשי חינוך. ורטה, מצדו, הגיש תלונה במשטרה על הוצאת דיבה, איומים והסתה בטענה כי התלמידה סילפה את דבריו.

כבר ניסו לפטר אותו באחת, כשלאחר דיון סוער בנושא בוועדת החינוך בכנסת זומן לשימוע לפני פיטורים ברשת "אורט". חלק מתלמידי התיכון בקריית טבעון מחו נגד פיטוריו, ובהנהלה הוחלט לבסוף להסתפק באזהרה בלבד בכפוף להתנצלותו מול המתלוננת. ורטה התנצל, אך הפציר במורים להשמיע את דעותיהם הפוליטיות ללא פחד, "כי רק ככה אנחנו נצליח לייצר בוגרים ראויים וערכיים".

(עדכון ראשון: 22:15)

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully