וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה אדם ורטה פוטר מ"אורט": "לא בגלל דעותיו"

אדם ורטה, המורה שהביע דעות שמאלניות בשיעור, קיבל זימון לפני פיטורים. גורמים ברשת "אורט", שבה לימד, טענו שמדובר בקיצוץ, ואחרים הוסיפו כי העילה היא היעדר תעודת הוראה

צילום: דניאל בוק, ערן גילווארג; עריכה: מיכאל ברגמן

(אדם ורטה אחרי קורא למורים להביע דעותיהם)

אדם ורטה, המורה מקריית טבעון שעלה לכותרות לאחר שתלמידה האשימה אותו כי הביע דעות שמאלניות בכיתה, קיבל השבוע זימון לפני פיטורים והוא לא ימשיך ללמד בתיכון "אורט" בשנת הלימודים הבאה. לדברי הרשת, הסיבה הרשמית לפיטוריו אינה קשורה לדעותיו אלא לקיצוץ תקציבי. גורמים אחרים בה גורסים כי פיטוריו קשורים בכך שוורטה אינו מחזיק בתעודת הוראה. לדבריהם, אף שוורטה ביקש ממשרד החינוך הארכה בתפקיד עד שישלים את לימודי ההוראה, הוא טרם עשה כן, ולימד יותר משנתיים כמורה זמני בתיכון אורט.

עובדה שעשויה לגבות את טענת הרשת היא שמלבד ורטה, פוטרו חמישה מורים נוספים וכן קוצצו שעות לימוד שבועיות לשלושים מורים אחרים.

עוד בוואלה! חדשות:
משדר מיוחד: האפיפיור פרנציסקוס מבקר בישראל
עמנואל ומירה נרצחו בבריסל: "הבנות נשארו לבד"
בהלה במודיעין: 4 ילדים אושפזו בחשד שחלו בדיזנטריה

אדם ורטה וספיר סבח. ערן גילווארג, דניאל בוק, עיבוד תמונה
זו שהתלוננה, וזה שפוטר. המורה אדם ורטה והתלמידה ספיר סבח/עיבוד תמונה, ערן גילווארג, דניאל בוק

עם זאת, קשה להסתפק בטיעונים אלה בלבד, שכן ורטה עורר דיון ציבורי נרחב סביב סוגיית הבעת דעות פוליטיות על ידי אנשי חינוך - לאחר שהתלמידה ספיר סבח התלוננה עליו בכתב לשר החינוך. במכתבה ציטטה את תיאורו של ורטה את צה"ל, כ"גוף שנוהג באכזריות ואלימות בלתי רגילה, בשונה מיתר הצבאות". ורטה, מצדו, הגיש תלונה במשטרה על הוצאת דיבה, איומים והסתה בטענה כי התלמידה סילפה את דבריו.

שר החינוך שי פירון בחדר המצב במשרד החינוך. מור שאולי
"אסור שפוליטיקה וחינוך ילכו יחד". שר החינוך, שי פירון/מור שאולי

לאחר דיון סוער בנושא בוועדת החינוך בכנסת, זומן ורטה לשימוע לפני פיטורים ברשת "אורט". חלק מתלמידי התיכון בקריית טבעון מחו נגד פיטוריו, ובהנהלה הוחלט לבסוף להסתפק באזהרה בלבד בכפוף להתנצלותו מול המתלוננת. ורטה התנצל, אך הפציר במורים להשמיע את דעותיהם הפוליטיות ללא פחד, "כי רק ככה אנחנו נצליח לייצר בוגרים ראויים ערכיים".

שר החינוך, שי פירון, התבטא בעבר בהקשר לפרשה ואמר כי אסור לפטר מורים על רקע אידיאולוגי. בשבוע שעבר, כאשר הנושא נידון בכנס תל אביב לחינוך מתקדם, התייחס פירון לתוצאות סקר בעניין שפורסמו בוואלה! לראשונה, לפיו הציבור אכן מעוניין שמורים ישמיעו עמדותיהם הפוליטיות במסגרות כיתתיות. "אסור שפוליטיקה וחינוך ילכו יחדיו. אסור לפחד מעמדות של מורים אך גם כשאני לא מאושר מהן, אני מאושר מהאומץ והכוח של מורה להביע את עצמו", אמר השר בכנס.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully