וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סגירת בית ספר: 740 תלמידים בראשל"צ שובתים

ועד ההורים בשכונת קריית ראשון פתח במחאה נגד העירייה, שהחליטה לסגור את חטיבת הביניים בשכונה ולהעביר את התלמידים ללמוד בשכונה אחרת: "מחטף כוחני". העירייה: "המהלך גלוי"

ועד ההורים בשכונת קריית ראשון שבראשון לציון פתח הבוקר (שלישי) בשביתה ללא הגבלת זמן בבתי הספר היסודיים "אביבים" ו"רננים" ובחטיבת הביניים "מעלות" שבשכונה, אשר תשפיע על 740 תלמידים. הסיבה לצעד הקיצוני, היא החלטת ההורים לצאת למאבק נגד ראש העיר, דב צור, לאחר שזה החליט לסגור את חטיבת הביניים בשכונה, ולהעביר את התלמידים לחטיבת ביניים בשכונת "כרמים" שבעיר.

"הורי התלמידים נאלצו בעל כורחם לנקוט בצעד דרסטי בעקבות התנהלותו והחלטתו החד-צדדית והשגויה על פי כל היגיון, ולו הבסיסי ביותר, של ראש העיר בדבר סגירת חטיבת הביניים", הודיעו אמש נציגי ועד ההורים בשלושת בתי הספר. "המהלך התבצע כמחטף שרירותי וכוחני, ללא היוועצות עם הנהגות ההורים הרלוונטיים וללא חשיבה מערכתית, תחבורתית, כמותית, טופוגרפית, דידקטית ואחרת".

עוד בוואלה! חדשות:
אולמרט בשלב הטיעונים לעונש: ההכרעה הייתה עבורי זעזוע
אזרח התלונן על השר פירון: "צרך ריטלין ללא מרשם"
ארדואן: הושג הסכם פיצויים עם ישראל, כעת דנים בעזה

ראש עיריית ראשון לציון דב צור. ניב אהרונסון
"החלטה שגויה וחד-צדדית". ראש העיר דב צור/ניב אהרונסון

לטענת ההורים, בית הספר אליו אמורים לעבור התלמידים אינו עומד בתנאים שהציב משרד החינוך, לפיהם אסור למבנים האמורים לשמש כחטיבת ביניים להיבנות בצורה מעגלית, כפי שבנויות אוניברסיטאות ומכללות. בנוסף, הביעו ההורים את חששם מהכמות הגדולה של הילדים, אשר לטענתם יעשו את דרכם בבקרים למוסד הלימודי בצמתים סואנים וללא אמצעי תחבורה. ההורים גם חוששים שהמרחק הפיזי יגרום לנתק הרצף הפדגוגי של ילדי השכונה.

"זאת הייתה הסיבה שאשתי ואני עברנו לשכונה הזאת", סיפר אייל, הורה לשני ילדים הלומדים בבית ספר יסודי בשכונה. "נכון לעכשיו יש להם רצף לימודי. יש שם מודל חינוכי חברתי בין המשובחים בישראל ועכשיו החליטו בצורה בוטה, במחטף כוחני ומאוד מקומם, להפסיק לנו אותו. צר לנו שראש העירייה משתמש בילדינו כקלף מיקוח. זה לא משחק פוקר, מדובר בילדים, בביטחונם ובחינוכם".

שגיא עזרא, הורה לשני ילדים הלומדים בבית הספר "רננים" ומראשי ועד הורי השכונה, סיפר שכל המהלך נעשה מאחורי גבם. "רק לקראת סוף מרץ ראינו שחטיבת 'מעלות' לא נכללת ברשימת בתי הספר של השנה הקרובה וככה גילינו שהולכים לסגור לנו את בית הספר", זעם.

הבוקר שלחו ההורים מכתב לשר החינוך, שי פירון, בבקשה שיתערב בנושא ויתמוך בבקשתם. "יש לנו סל של טיעונים אובייקטיביים מדוע אסור לסגור לילדינו את חטיבת הביניים", אמר אייל. "פנינו והתרענו בפני גורמים בעירייה שפנינו לדיאלוג פורה ומפרה ונתקלנו עד עכשיו רק בזלזול ואיומים מהעירייה".

העירייה: "מציפים את ההורים במידע שגוי"

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ההחלטה על ביצוע האיחוד של שתי החטיבות התקבלה עקב השינויים הדמוגרפיים בשכונות המזינות את שתי חטיבות הביניים ומתוך ראייה מקצועית אשר תאפשר לתלמידים את המשך לימודיהם באקלים חינוכי מיטבי. חטיבת ביניים מיטבית מחייבת גודל שכבה של כ-220 תלמידים, שניתן לשבצם בשש או שבע כיתות לימוד. במצב זה יש מספיק שעות רוחב למנהלת בית הספר לתגבר קבוצות לימוד להעשרה, תגבור לימודי וכדומה. בחטיבת 'מעלות' קיימת ירידה הדרגתית במספר התלמידים, והמציאות היא שהחטיבה לא תוכל להמשיך ולהיות עצמאית. לעניין הצומת, מדובר בצומת מרומזר שכבר היום עוברים בו ילדים בבטחה. כך או כך, מרגע איחוד בתי הספר, ילדים משכונה אחת חייבים לחצות את הצומת כדי להגיע משכונה אחת לשנייה. אנו לא סבורים שבטיחות ילדי שכונה אחת חשובה יותר מבטיחותם של ילדי שכונה אחרת. צר לנו שיש גורמים שמציפים את ההורים במידע שגוי. תהליך האיחוד היה שקוף וגלוי ונעשה בתיאום עם ועד ההורים העירוני. ראש העירייה נעתר לבקשה לקיים פגישה עם ההורים אך לצערנו אצה להם הדרך ובמקום להידבר הם בחרו בדרך השביתה".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully