וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהתנצל: המורה ה"שמאלן" אדם ורטה לא יפוטר

31.1.2014 / 0:02

רשת "אורט" החליטה להסתפק בהתראה ולא לנקוט בהליכים נוספים נגד המורה שניהל עם תלמידיו דיון על מוסריות צה"ל. מנכ"ל הרשת: "לא נסכים להבעת דעות קיצוניות אישיות"

צילום: דניאל בוק, ערן גילווארג; עריכה: מיכאל ברגמן

אדם ורטה, המורה שהביע לכאורה דעות שמאלניות בפני תלמידיו בקריית טבעון וניהל עמם דיון על מוסריות צה"ל, לא יפוטר – כך החליטה אתמול (חמישי) ועדת השימוע שדנה בעניינו בפעם השנייה. חברי הוועדה החליטו להסתפק בהתראה בלבד למורה, ולא לנקוט בהליכים נוספים נגדו. זאת, לאחר שוורטה התנצל היום בפני התלמידה שהתלוננה נגדו ו"אף חזר בו מחלק מאמירותיו", לשון הודעת ועדת השימוע של רשת "אורט", המעסיקה את המורה.

עוד על הפרשה שהסעירה את מערכת החינוך:
אדם ורטה: "מורים צריכים להביע דעה ללא פחד"
שר החינוך פירון: "אסור לפטר על רקע אידיאולוגי"
דעה: חופש הביטוי אינו נגמר היכן שמתחיל הצבא

אדם ורטה מגיע לשימוע במשרדי רשת בתי הספר של אורט בתל אביב. ינואר 2014. דניאל בוק, צילום מסך
ורטה בצאתו מהשימוע במשרדי הרשת, אתמול/צילום מסך, דניאל בוק

"במאות מוסדות החינוך של רשת 'אורט' לומדים תלמידים ממרקם חברתי מגוון, המתחנכים אצל מורי הרשת, אשר גם הם מקשת מגוונת של דעות, אמונות והשקפות עולם", אמר מנכ"ל הרשת, צבי פלג. "כחלק מהאני מאמין החינוכי של רשת 'אורט', בבתי הספר של הרשת מתקיים שיח שוויוני, פלורליסטי ופתוח המאפשר התייחסות לכל העמדות, מבלי להותיר אצל מי מהתלמידים תחושה קשה כאשר עמדתם אינה משקפת את עמדתו האישית של המורה העומד מולם".

לדבריו, "רשת 'אורט' ישראל מניפה בגאווה את דגל הערכים ודגל המדע והטכנולוגיה וייחודיותה מתבטא בכך שהיא אינה פוליטית כלל ועיקר וכל משימתה ואתגריה הינם מתן שוויון הזדמנויות בחינוך לכלל אזרחי מדינת ישראל. כחלק מכך, משרתת הרשת את כלל אוכלוסיית מדינת ישראל, יהודים בחינוך הכללי, הדתי והחרדי, בדואים, דרוזים וערבים כאחד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"מצפים מעובדי הרשת לכבד את ערכיה"

פלג הסביר ש"כדי לנהל רשת בה מתחנך ציבור כה מגוון של תלמידים, אנו מחויבים לקיים שיח שוויוני ופלורליסטי שמכבד את קשת הדעות בציבור הישראלי, ולעודד חשיבה ביקורתית של תלמידי הרשת תוך הצגה של כלל הדעות והאפשרויות. דווקא משום כך, אין מקום לכפייה של עמדה אישית כזו או אחרת על עמדה אישית נוגדת. במיוחד כאשר המדובר ביחסים של דמות סמכותית חינוכית על התלמידים".

עוד הוסיף פלג כי "מתוך רגישות גבוהה לנקודות המחלוקת וחיפוש אחר המחבר והמאחד ולא המפריד, לא נסכים להבעת דעות קיצוניות אישיות על ידי ציבור המורים והמנהלים ולא הבאת האני האישי לכיתת הלימוד, אלא אך ורק בהצגה רחבה של כלל הדעות, תוך כיבוד מלא ושוויוני בעת הצגתן. בוודאי שלא נסכים שכאשר תלמידים מביעים דעות שונות מאלה של המורה הם יינזפו או יושמו ללעג".

פלג סיכם ואמר: "אנו מצפים מעובדי הרשת לכבד את ערכיה, חזונה ודרכה ונכבד כל החלטה שתתקבל בעניין תוך שיתוף פעולה מלא. רשת 'אורט ישראל' פועלת ומכבדת את הנחיות משרד החינוך, תוך מתן כבוד למורי ולתלמידי הרשת על כלל עמדותיהם המגוונות".

ורטה: "הביעו את דעתכם ללא פחד"

מוקדם יותר אתמול, בצאתו מהשימוע, הבהיר ורטה כי הוא אינו מתחרט על עצם הבעת דעתו הפוליטית בפני התלמידים. "אני רוצה להגיד שכמו שמשרד החינוך מבהיר, למידה משמעותית כרוכה בזה שמורים יביעו את דעתם, כמובן תוך יצירת אווירה פלורליסטית בכיתה שמכבדת את כל הדעות", אמר.

הוא קרא לכל המורים בישראל להביע את דעתם "שוב ושוב, ללא פחד. רק ככה אנחנו נצליח לייצר בוגרים ראויים ערכיים, כמו שאומרים". לבסוף, הוא הודה לכל מי שתמך בו מאז פרצה הפרשה. "אני רוצה להגיד תודה רבה קודם כל לתלמידים שלי, שהם הגאווה שלי. כל המאבק הזה הוא למענם. תודה לאנשי קריית טבעון שקמו והתעוררו להגן עלי ועל החינוך בטבעון. תודה רבה לכל המורים והמורות שתומכים בי. המאבק הזה הוא לא רק שלי".

לפניות לכתבת: michal_r@walla.net.il

(עדכון ראשון: 21:00)

וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully