וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירון על ורטה: "אסור לפטר על רקע אידיאולוגי"

29.1.2014 / 16:57

שר החינוך התבטא בעד "המורה השמאלני" אדם ורטה, שתלמידתו טענה כי התבטא נגד המדינה וצה"ל: "הכל בסדר, לא כל דבר זה מלחמת שמד". מחר ייערך השימוע הנוסף בעניינו של ורטה

צילום: ערן גילווארג, GO LIVE; עריכה: מיכאל ברגמן

שר החינוך שי פירון ממשיך את הקו בו נקט בתגובה לפרשת המורה אדם ורטה, שתלמידתו טענה כי התבטא בגנות המדינה וצה"ל, ואמר היום (רביעי) כי "אסור לפטר מורים על רקע אידיאולוגי". פירון אמר את הדברים במסגרת נאום שנשא באירוע השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי.

למרות דבריו הנחרצים, פירון ביקש להוריד את גובה הלהבות. "לא קרה כלום, הכל בסדר. מישהו אמר אמירה, ומנהלים דיאלוג. בסך הכל אנחנו חברה מרובדת ומקוטבת: לא כל דבר הוא היסטריה, לא כל דבר הוא פגיעה ולא כל דבר הוא מלחמת שמד. בהחלט מותר לנזוף ולברר", אמר.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
דעה: חופש הביטוי אינו נגמר היכן שמתחיל הצבא
מצנע: "אסור לשתוק על אלימות של הורים נגד מורים"
התלמידים ניצחו: המורים מפסיקים את העיצומים

מאות הפגינו בקריית טבעון נגד פיטורי המורה אדם ורטה על רקע פוליטי, ינואר 2014. ערן גילווארג
תלמידים ואנשי חינוך מפגינים נגד פיטורי ורטה, השבוע/ערן גילווארג

לפי שר החינוך, הסערה סביב ורטה יצאה מפרופורציות, והתלמידים יודעים להפעיל שיקול דעת עצמי. "מערכת החינוך צריכה להיות מקום שאפשר גם לנזוף בו, אבל לא כל נזיפה היא פגיעה בחופש הביטוי. לא אתנהג כמו שרים שקדמו לי, לא בהכרח מהמחנה הפוליטי שלי, שכאשר מישהו התבטא בצורה שלא התיישרה עם האתוס של הימין או השמאל – הם הוציאו אותו מהמערכת. גם התלמידים, ששומעים את הדברים האלה, נחשפים בטלוויזיה לדברים נוראיים יותר. אני לא חושב שכשתלמידה שומעת התבטאות בעייתית מבחינה פוליטית היא מיד הולכת ליועצת לטיפול פסיכולוגי, ואני לא חושב שאם מישהו שומע אמירה על הערך של החינוך בצה"ל, הוא מיד מחליט שלא להתגייס לצה"ל", אמר. לדבריו, "יש ביטויים שצריך לומר, יש ביטויים שלא צריך ויש כאלה שאסור להגיד. אפשר לנהל אותם באופן מתון יותר. מה קרה לנו? מה זו ההיסטריה הזו?".

הסיפור החל להתגלגל לפני כשבועיים, אז זומן ורטה, מורה לפילוסופיה ולמורשת ישראל בתיכון בקריית טבעון, לשימוע בעקבות מכתב שכתבה לשר החינוך ספיר סבח, תלמידה בכיתתו, שטענה כי הוא נוטה להשמיע דעות שמאלניות. העניין הגיע אפילו לדיון בוועדת החינוך של הכנסת, בהשתתפות מנכ"ל רשת "אורט", שם מלמד ורטה. המורה מצדו הגיש בשבוע שעבר תלונה במשטרה על הוצאת דיבה, איומים והסתה. התלמידים שלו לא נשארו אדישים, ובניגוד לעמדתה של התלמידה המתלוננת, התייצבו לצדו של ורטה והפגינו בעדו. מחר צפוי להיערך השימוע הנוסף בעניינו של המורה.

אתמול נחשף בוואלה! חדשות כי רשת החינוך "אורט" העבירה מאות אלפי שקלים לעמותת "עוד יוסף חי", שאליה המליץ השב"כ להפסיק להעביר תקציבים בשל מעורבות ישיבה שהיא מפעילה בפעולות "תג מחיר". ב-2011 העביר השב"כ מידע לראשי משרד החינוך ולפיו אנשי הישיבה ותלמידיה עומדים מאחורי פעולות "תג מחיר" ואף פעולות אלימות נגד כוחות צה"ל. באותה השנה החלה רשת "אורט" לתקצב את העמותה, המפעילה מלבד הישיבה הקיצונית ביצהר גם ישיבה לנוער חרדי בכפר זיתים שבגליל התחתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully