וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע: "אסור לשתוק על אלימות של הורים נגד מורים"

20.1.2014 / 19:01

יו"ר ועדת החינוך גינה את מעשי האלימות בבתי ספר בחיפה ובירושלים: "ללא ענישה הולמת לא נתגבר על האלימות". בירושלים פתחו את היום בשיחות הסברה, בחיפה התחילו באיחור

ועדת חוץ וביטחון בכנסת, הבוקר, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
"שערים, גדרות ושומרים – תפקידם לשמור על בטיחות התלמידים". עמרם מצנע, היום בוועדת החינוך של הכנסת/נועם מושקוביץ

במערכת החינוך מגנים את מעשי האלימות שאירעו ביממה האחרונה בבתי ספר בחיפה ובירושלים. יושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע (התנועה), פתח הבוקר (שני) את ישיבת הוועדה בגינוי מעשי האלימות נגד אנשי חינוך. "ללא אכיפה בלתי מתפשרת וענישה הולמת לא נוכל להתגבר על האלימות הפושה במערכת החינוך", אמר מצנע.

"שערים, גדרות ושומרים – תפקידם לשמור על בטיחות התלמידים בתוך מוסדות החינוך, אך גם שמירה על ביטחונם של אנשי חינוך היא הכרחית ואסור לנו לשתוק נוכח אלימות ההורים נגד המורים והמנהלים", המשיך מצנע.

עוד כתבות בחדשות:
הסכם הגרעין: האיחוד האירופי מסיר סנקציות מאיראן
האזינו לשיחה למוקד מד"א: "כל הבניין קרס"
אובמה: עישון גראס לא מסוכן יותר מאלכוהול

אתמול נפצע באורח קל-בינוני תלמיד כיתה ח' בחטיבת ביניים בירושלים כשהותקף על ידי ארבעה נערים בני 17 שנכנסו באין מפריע למוסד הלימודים שלו, ככל הנראה כדי "לסגור אתו חשבון". לפי העדויות, ארבעת החשודים שאינם לומדים בבית הספר האמור הגיעו למקום והחלו להכות את הנער בכל חלקי גופו, לעיני שאר התלמידים ההמומים – שנמנעו מלהתערב. כתוצאה מהמכות שספג, שיניו נשברו והוא סבל מחבלות בשאר גופו. אמש נעצר חשוד במעשה ונחקרו כמה מעורבים נוספים.

מקרה אלימות נוסף אירע אתמול גם בבית ספר תיכון בחיפה. אם ושתי בנותיה הגיעו לבית הספר בעיר והחלו להתעמת עם מנהל בית הספר. בשלב מסוים הפך העימות אלים והאם קיללה את המנהל ואף דחפה אותו. לאחר מכן הלכו האם ובנותיה להגיש תלונה נגד המנהל במשטרה, לפיה הוא שתקף אותן. המשטרה עדיין חוקרת את האירוע, שתועד במצלמות האבטחה של בית הספר.

כיתה אילוסטרציה. ShutterStock
"המורים ראויים לכבוד ולמעמד ההולם את תפקידם"/ShutterStock

גם סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) גינה היום את המעשים, ואמר כי "מקרים כאלו דורשים טיפול מידי על מנת למנוע הישנות של מקרים דומים". לדבריו, "משרד החינוך מלווה את המורים הנפגעים ופועל על מנת לחדד את נהלי הפעולה במטרה להגן על המורים. המורים של היום מנהיגים את מנהיגי המחר וראויים לכבוד ולמעמד ההולם את תפקידם".

בעקבות האירועים האלימים החליטו בתי הספר בירושלים ובחיפה לפתוח היום את הלימודים בשיחות הסברה למניעת אלימות ובנושא כבוד האדם. בחיפה החליטו בארגון המורים העל-יסודיים לפתוח את הלימודים היום בבתי הספר של החינוך הרגיל בעיר בשעה 9:00.

ראש מנהל החינוך בעיריית ירושלים, משה טור-פז ויו"ר ארגון ההורים בעיר, פז כהן, כינו את האירוע האלים "התקרית המזעזעת" וקראו למשטרת ישראל למצות את הדין עם תוקפי התלמיד. "צוות בית הספר קיים שיחות ופעילויות חינוכיות להרגעת התלמידים ובמטרה להעניק להם סיוע, ככל שיידרש", אמרו.

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully