וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיול השנתי בוטל - התלמידים הקימו אוהלים בכיתות

13.1.2014 / 0:01

לאחר שארגון המורים הכריז על עיצומים במסגרתם בוטלו טיולים וסיורים בבתי ספר תיכוניים ברחבי הארץ, פתחו התלמידים במחאה משלהם. "תומכים במורים, אך אנו הנפגעים העיקריים"

מחאת התלמידים נגד עיצומי ארגון המורים שאסרו על מורים לצאת לטיולים. ינואר 2014. שרון ימין, מערכת וואלה! NEWS
בחדרה התלמידים החליטו להקים אוהלים בכיתות/מערכת וואלה! NEWS, שרון ימין

בעקבות עיצומי המורים, גם התלמידים יוצאים למחאה: קבוצת תלמידים מגן יבנה החליטה לצאת נגד עיצומי המורים שהוחרפו בשבוע שעבר והביאו לביטולם של טיולים בבתי הספר. התלמידים מדגישים כי הם תומכים במאבק המורים אולם מבקשים כי הדבר לא יבוא על חשבונם.

עוד חדשות בנושא חינוך:
מערכת החינוך מקדישה שבוע לדמותו ופועלו של שרון
לא בבית ספרנו: שילוב ילדים מיוחדים - רחוק מתמיד
ביטול הפסיכומטרי? פירון שחט את העגל הלא נכון / דעה

המחאה החלה בקבוצת פייסבוק בשם "מחאת התלמידים" שהוקמה על ידי כמה תלמידים מכיתה י"א בבית הספר "אורט נעמי שמר" בעיר, לאחר שהודיעו להם על ביטולו של טיול שהיה אמור להתקיים בעוד כחודש בעקבות עיצומי ארגון המורים. הקבוצה צברה בתוך ימים אחדים למעלה מ-5,000 חברים, כאשר במקביל הושקה גם עצומה עליה חתמו כ-400 תלמידים, נשלחו מכתבים למשרד החינוך וליו"ר ארגון המורים והושק קמפיין באינסטגרם.

"הסיורים והמסעות מעבירים ערכים חשובים"

בעצומה נכתב: "אנו, תלמידי בתי הספר התיכוניים במערכת החינוך, תומכים במחאתם של המורים ובדרישתם לתנאי תעסוקה טובים יותר, אך למרות רצונם לא לפגוע בנו התלמידים, אנו הנפגעים העיקריים מכך. הנפגעים העיקריים מהעיצומים של המורים הם אנחנו, התלמידים. המטרה שלנו היא לסיים את העיצומים במתכונתם הנוכחית ולהחזיר לעצמנו את הטיולים השנתיים, הסיורים, והמסעות השונים (פולין, מסע ישראלי). אנחנו מאמינים כי הסיורים והמסעות מעבירים ערכים חשובים וייחודיים לדור הצעיר של מדינת ישראל. אנחנו, התלמידים, מחכים בשקיקה לטיולים הללו, אשר מהווים חוויות חד-פעמיות, אשר ניקח אתנו לעד. רצינו להדגיש כי כל פעילות שנעשית במסגרת ההתארגנות אינה מכוונת כנגד המורים, אלא למען התלמידים".

בעמוד הפייסבוק מספרים תלמידים על טיולים שנתיים שכבר בוטלו, סיורים שונים ושלל פעילויות שנדחו בעקבות העיצומים עליהם הכריז יו"ר הארגון בשבוע שעבר.

אולם, התלמידים לא מסתפקים רק בקמפיינים וירטואליים. במסגרת פעולות המחאה, החליטו תלמידים בתיכון בחדרה להביא אוהלים לכיתה כאות מחאה על ביטול הטיול השנתי. חברי הקבוצה שראו את היוזמה מעודדים כעת תלמידים נוספים לערוך "טיול" משל עצמם בכיתות ולהביא לבית הספר שקי שינה, אוהלים וציוד נוסף.

ארגון המורים הכריז בשבוע שעבר על החרפת העיצומים, לטענתם במחאה על הסחבת בה נוקט משרד החינוך בטיפול ב"סוגיות פרופסיונליות", ולאחר התחייבות מפורשת של שר החינוך שי פירון כי מרבית הבעיות ייפתרו עד לסוף חודש דצמבר. במסגרת העיצומים, ניתנה הנחיה למורים חברי הארגון שלא לצאת לפעילויות מחוץ לכותלי בית הספר, פרט לשל"ח (שדה, לאום, חברה) וימי שדה. זאת במקביל לצעדים שכבר בתוקף, ולפיהם לא מוחתמים שעוני נוכחות בבתי הספר.

עמוד הפייסבוק של מחאת התלמידים נגד ביטול טיולים וסיורים בעקבות עיצומי המורים. פייסבוק, צילום מסך
עמוד הפייסבוק של המחאה/צילום מסך, פייסבוק

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר אז: "צר לי שאנו נאלצים להחריף את צעדינו, אך סבלם ומצוקתם של אלפי מורים חייבים להיפתר. לא ניתן שיזלזלו בנו וינקטו סחבת".

גל יוסף, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, הגוף המייצג של התלמידים שלוקח אף הוא חלק במחאה, אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות: "גם אצלי היו אמורים לצאת לפעילות אתגרית כל השכבה וזה בוטל בגלל העיצומים. דיברתי עם שר החינוך ועם רן ארז וביקשתי פגישה ביומיים הקרובים כדי לנסות ליישר קו. אנחנו לא יוצאים נגד מחאת המורים. אנחנו מבינים אותם, הם בשבילנו פה, אבל זה לא צריך לבוא על חשבוננו. אפשר לצאת לרחוב, לשבות, אבל לא להוציא אותנו לטיולים זו הגזמה. זו פגיעה בנו ולא באף אחד אחר. ביום רביעי הקרוב, אם לא תהיה התקדמות בנושא, יושבתו הלימודים".

(עדכון ראשון: 22:17)

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully