וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

700 אלף תלמידי חטיבות ותיכון יצאו לחופשת הקיץ

20.6.2013 / 11:15

לקראת תחילת החופש הגדול פרסם משרד החינוך הנחיות לתלמידים בנושא התנהלות בטוחה ברשת האינטרנט. תנועת "דרור ישראל" של הנוער העובד והלומד פרסמה את זכויות הנוער בעבודה

כ-700 אלף תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים חיכו ליום הזה במשך כל השנה, והיום (רביעי) הם יוצאים לחופשת הקיץ הארוכה שתסתיים ב-27 באוגוסט. חבריהם, הלומדים בבתי הספר היסודיים ובגנים, ייאלצו להתאזר בסבלנות עד לסוף החודש. לרגל סיום שנת הלימודים התשע"ג הנחה שר החינוך, שי פירון, את צוותי החינוך של בתי הספר לקיים עם התלמידים שיח בנושא התנהלות בטוחה ברשת האינטרנט. לדברי השר פירון, המרחב האינטרנטי מציע מגוון של אתגרים, מהם עולה הצורך להעניק לילדים הדרכה על ידי המבוגרים, בדגש על שימוש בטוח ומכבד.

בני נוער מבלים בחופש הגדול. שי אוקנין
בני נוער בחופשת הקיץ בשנה שעברה/שי אוקנין

מנכ"ל המשרד, דלית שטאובר, הוציאה חוזר מיוחד למנהלים במוסדות החינוך הכולל התייחסות להתנהלות נכונה של התלמידים ברשתות החברתיות. באתר המשרד פורסם מידע להוריהם אודות גלישה בטוחה באינטרנט במהלך חופשת הקיץ. במכתב להורים מציין המשרד כי האינטרנט מציע לילדים הזדמנויות מרתקות, מלמדות, מסקרנות וכן מצבים מסכנים. נכתב כי תפקיד ההורים במרחב האינטרנטי אינו שונה מכל מרחב חיים אחר, ועליהם לקבוע לילד לוחות זמנים לגלישה באינטרנט, לקיים עמו שיחות על האתרים בהם הוא גולש, לברר היכן הוא גולש ועם מי הוא מדבר. "אלה יהוו כלים חשובים בידי ההורים כדי להוות גורם מכוון בעל משמעות עבור הילדים", נכתב בפנייה להורים.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע (התנועה), בירך את מאות אלפי התלמידים שהחלו היום את חופשת הקיץ ואמר: "אני מאחל להם שיהיו מתחשבים בסביבתם ומחושבים בדברים שהם רוצים לעשות, וכן שלא ייגררו למעשים לא רצויים, כיוון שאחת הבעיות של בני נוער היא לחץ קבוצתי".

ישיבת סיעה, מפלגת יש עתיד. מאי 2013. נועם מושקוביץ
שר החינוך שי פירון/נועם מושקוביץ

כמדי שנה, גם בחופשת הקיץ שבפתח תלמידים רבים מתכוונים לעבוד כדי לממן את הבילויים במהלך החופשה. לאור זאת, תנועת "דרור ישראל" של הנוער העובד והלומד פרסמה לתלמידים דף מידע המרכז את זכויותיהם כנוער עובד. שכר המינימום - שהינו קבוע בחוק ואסור למעביד לשלם שכר הנמוך ממנו עבור שעת עבודה, עומד על 17.39 שקלים לגילאי 14 עד 16, 18.64 שקלים לגילאי 16 עד 17, 20.63 שקלים לגילאי 17 עד 18 ו-23.12 שקלים לבני 18 ומעלה. גם אם העובד מוכן לעבוד תמורת שכר הנמוך משכר המינימום, ואף חותם על כך בחוזה ההעסקה, המעביד מחויב לשלם לו לפחות לפי שכר המינימום.

מותר להעסיק בני נוער לכל היותר שמונה שעות ביום, ולא יותר מ-40 שעות בשבוע. במקומות שבהם עובדים חמישה ימים בשבוע, ניתן להעסיק נער תשע שעות במשמרת ובתנאי שלא יעבור את 40 השעות השבועיות. אם נער עובד יותר משמונה שעות ברצף, יש לשלם עבור השעות הנוספות 125% מהשכר השעתי עבור השעה התשיעית והעשירית, ו-150% עבור השעה ה- 11 ואילך. על מעביד המעסיק בני נוער מתחת לגיל 18 מוטלת החובה לשלם עבורם את דמי הביטוח הלאומי. בני נוער זכאים בנוסף לנקודת זיכוי נוספת במס הכנסה – 3.25 נקודות בסך הכל. קנסות ועונשים כספיים נחשבים על פי חוק לניכויים שלא כדין והם אסורים בהחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully