וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הבחינה: איומים על המפקחת על מקצוע המתמטיקה

22.5.2013 / 14:00

לוואלה! חדשות נודע כי תלמידים הפיצו ברשת את הטלפון של המפקחת והיא קיבלה במשך הלילה שיחות רבות: "עוקבים אחריך, עשי צדק". במשרד החינוך דחו טענות על קושי הבחינה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

הסערה לגבי בחינת הבגרות במתמטיקה מסרבת לשכוך ומגיעה עד לאיומים: תלמידים הפיצו באינטרנט את מספר הטלפון של המפמ"רית (מפקחת מרכזת מקצוע) במתמטיקה וקראו להתקשר אליה. מקורבים למפמ"רית, אירמה ג'ן, טענו כי היא קיבלה שיחות רבות במהלך הלילה וכי חלק מהמתקשרים אף איימו עליה. לדבריהם, בין היתר נאמר לה: "אנחנו עוקבים אחריך ומחפשים אותך. רוצים שתעשי צדק". המפקחת לא מתכוונת להגיש תלונה למשטרה. נוסף על כך, גם הבוקר הציפו תלמידים רבים את עמוד הפייסבוק של שר החינוך שי פירון בטענות כי הבחינה הייתה קשה מידי.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
בחינת הבגרות בתיכון קרית שרת בחולון/בן קלמר

במשרד החינוך ממשיכים הבוקר להגן על רמת הבחינה. לטענת גורמים מקצועיים במשרד, הבחינה נבדקה על ידי גורמים רבים לפני שטופס הבחינה הוגש לתלמידים ולא הייתה חריגה ברמת השאלות. "יש קבוצה של מורים שבודקת את רמת הבחינה בזמן אמת ומשנה בהתאם. שום דבר לא יוצא כלאחר יד. זה תהליך ארוך של חצי שנה, ולבוא ולהאשים בצורה כזו, זו פשוט הכפשה. אנחנו בודקים את הטענות, אבל זה יצא מכל פרופורציה. הבחינה הייתה הוגנת וברמה הנדרשת. הבחינות הן בבקרה מתמשכת של טובי המתמטיקאים והמורים שום דבר לא נעשה כלאחר יד. אנחנו נבדוק את עצמנו", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הבחינות האלה הן שטויות במיץ"

לאחר הבחינה אתמול בחרו תלמידים להפנות את זעמם כלפי שר החינוך, שי פירון, על אף שאינו מעורב בחיבור הבחינה או בקביעת מידת הקושי שלה. חלק מהם הביע את דעתו בעמוד הפייסבוק הרשמי של השר. נועה בצר, תלמידת תיכון שנבחנה במבחן הבגרות במתמטיקה, כתבה בעמוד לפירון: "הבחינות האלה בודקות כמה חומר (מיותר ומשמים) הצליחו לדחוף לתלמיד למוח וכמה מזה הוא מסוגל להקיא. אין קשר לחכמה, הבנה או אפילו יושר. הבחינות האלה הן שטויות במיץ שלא נותנות אינדיקציה אמתית לאיכויות או כישורים. סתם. מקיאים חומר על מסמך מטופש שמקבל חשיבות אפילו שהוא חסר אותה".

דני מיליאבסקי, שגם הוא נבחן במתמטיקה, אמר כי "הבחינות הללו בודקות לא רק את היקף הידע שלנו אלא גם כמה אנחנו תחרותיים, וכמה בתי הספר שלנו דוחקים בנו לקבל ציון כמה שיותר גבוה בכמה שיותר יחידות, בלי לחשוב על מוסריות ואנושיות. די ללימוד מיותר בבית ספר, קדימה לחינוך ערכי, אמתי, בלי מחשבה על ציונים. די 'לשחד' תלמידים לעשות כמה שיותר יחידות במקצוע שלא מעניין אותם על ידי כך שיום אחד הם יעבדו בעבודה טובה ויהיה להם כסף. הגיע הזמן להבין שלא כסף סובב את העולם אלא ערכים אמתיים של בני האדם. שר החינוך לתשומת לבך".

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"הבחינות האלה הן שטויות במיץ שלא נותנות אינדיקציה אמתית לאיכויות או כישורים"/בן קלמר

מורים למתמטיקה הודו אף הם כי שאלונים 806, 807 ו-804 - לרמות ארבע וחמש יחידות היו קשים במיוחד, וסיפרו כי גם תלמידים מצטיינים התקשו בהם. כך למשל, כתבה הגר לוי, מורה למתמטיקה ברמת חמש יחידות לשר: "שלום כבודו, אני מלמדת מתמטיקה 5 יחידות לימוד במשך שנים רבות. לצורך כתיבת בחינות דרושה מיומנות ומקצועיות. לא מספיק רק 'לשפוך' שאלות. על אחת כמה וכמה כשמדובר בבחינה ארצית, בעלת משקל רב בקבלה ללימודים גבוהים. מה שקורה בבחינות הבגרות במתמטיקה הוא דוגמה ומשל לפרטאצ'יות הישראלית: הבחינות נראות לפעמים כגבבה מקרית של שאלות. קיים הבדל עצום בדרגות הקושי של השאלונים בין מועדים שונים; הציון שתקבל תלוי ברובו במועד בו נבחנת - מזל הוא דבר חשוב בהחלט!!! אחרי כל כך הרבה שנים של הפקרות, קשה כבר להאמין בשינוי, אבל אולי בכל זאת...יש עתיד גם כאן".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד יערוך בדיקה מסודרת של בחינת הבגרות. אם ימצא שהתעוררו קשיים בבחינה, המשרד ייתן את המענה הנדרש, בכדי למנוע פגיעה בתלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully