וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הסטודנטים לתזונה הצליח: התואר יימשך 4 שנים

עוד במסגרת הרפורמה, הסטאז' שעלותו 12 אלף שקלים בשנה, ישולב בתוך לימודי התואר. יו"ר אגודת הסטודנטים: "כדי להכשיר אנשי מקצוע טובים יש לדאוג להתמחות שלהם"

המועצה להשכלה גבוהה אישרה אתמול (שלישי) את המלצות ועדת ההערכה הבינלאומית שבחנה את לימודי התזונה בישראל, והחליטה כי לימודי התזונה יארכו מעתה ארבע שנים, במסגרתם יבצעו התלמידים גם את שלב ההתמחות (הסטאז'), אותו נאלצו עד כה לעשות לאחר הלימודים.

המצב הקיים היום הוא שסטודנטים למדעי התזונה מסיימים את התואר ונאלצים להמתין זמן רב, לעיתים גם שלוש שנים, עד שיתפנה תקן להתמחות בבתי החולים ברחבי הארץ. ההתמחות עצמה היא בתשלום של שנת לימודים שלמה (כ-12 אלף שקלים לחצי שנה) ובמהלכה הסטאז'רים אינם נחשבים לסטודנטים, אין להם זכויות והם אינם זכאים להטבות למשל בתחבורה ציבורית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המאבק הצליח. סטודנטים לתזונה בהפגנה מול משרדי המל"ג, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם למרות הבעיות הקיימות כיום, המל"ג אישר לפני כחודש וחצי פתיחה של תכנית לימודים נוספת במרכז האקדמי פרס, ברחובות. על צעד זה הגיב מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, כי משרד הבריאות לא יהיה מסוגל להכיל עוד מחזור סטודנטים ממוסד נוסף למסגרת ההכשרה הקיימת כיום.

ההחלטה לא התקבלה בשמחה רבה בקרב הסטודנטים, שמאות מהם הפגינו היום מחוץ למשרדי המל"ג בדרישה להכניס את ההתמחות ללימודי התואר. הסטודנטים הגיעו מכל המוסדות ברחבי הארץ אשר בהם קיים מסלול למדעי התזונה המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה: הפקולטה לחקלאות ברחובות-האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת אריאל שבשומרון והמכללה האקדמית תל-חי ליד קריית שמונה.

במהלך ההפגנה קראו הסטודנטים למל"ג לפעול לקידום פתרון הולם לבעיה על ידי יצירת תואר ארבע שנתי הכולל לימודים באקדמיה והכשרה מקצועית, דבר שישווה את המצב לתארים הפרה-רפואיים הנוספים (קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק). הסטודנטים דרשו להעביר את האחריות על ההתמחות מידי משרד הבריאות לידי משרד החינוך, הצעה שהמל"ג הבטיח לדון בה עם המשרד בהחלטתו היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קראו לקידום פתרון הולם לבעיה על ידי יצירת תואר ארבע שנתי. סטודנטים לתזונה בהפגנה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנה פישמן, סגנית יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, בוגרת מדעי התזונה וממובילי המאבק אמרה במהלך ההפגנה כי "מהלך שכזה יוביל לאינפלציה במקצוע דיאטן/תזונאי, שסטודנטים עמלים כה קשה להגיע אליו, וכן יצר על צוואר הבקבוק אף יותר מהמצב הנתון". לדבריה, "חוסר התלות בין האקדמיה להכשרה המקצועית וההמתנה חסרת התקדים מובילים לירידה באיכות המטפלים שיוצאים לשוק העבודה וגורמים בסופו של דבר להרס המקצוע. התכנסנו כאן היום כדי להדגיש את גודל המצוקה בה אנחנו והמקצוע נמצאים ולדרוש שהמל"ג והמוסדות האקדמיים יתאחדו למציאת פתרון. באנו לקחת אחריות על העתיד ביחד איתם".

אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים, אמר במהלך ההפגנה "כדי לטפל בהצלחה בכל הבעיות הקשורות לתזונה, כמו סוכרת, צליאק ועוד, צריך אנשי מקצוע טובים. כדי להכשיר אנשי מקצוע טובים חייבים לדאוג להם להתמחות שהיא חלק אינטגרלי מלימודי ההסמכה, כפי שקורה במקצועות נוספים כמו ריפוי בעיסוק. אם המצב הנוכחי יימשך, לא יהיו לנו בעתיד אנשי מקצוע מוכשרים והבריאות שלנו ושל ילדינו תיפגע. באנו לכאן היום כי אנחנו לוקחים אחריות על הבריאות של אזרחי המדינה ועל עתיד המקצוע שלנו. אנחנו דורשים שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully