וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: "הכנות מואצות ליישום חינוך חינם"

ענת שלו

21.3.2012 / 13:54

מנכ"ל משרד החינוך דלית שטאובר מנתה את יעדי המשרד, ויצאה נגד המלצת דו"ח טרכטנברג לפיה יום לימודים ארוך יותנה במשרות ההורים. "לא ניצור מעמדות בין תלמידים"

יישום חוק חינוך חינם לגילאי שלוש עד ארבע, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת במערכת החינוך ותוספת של 20 מיליון שקלים לחיזוק תנועות הנוער - אלו הם, לדברי מנכ"ל משרד החינוך דלית שטאובר, היעדים המרכזיים העומדים על סדר היום במשרד. שטאובר הציגה הבוקר (רביעי) את מטרות המשרד בכנס מנהלי מחלקות לחינוך בשלטון המקומי.

באשר לחוק חינוך חינם לגילאי שלוש עד ארבע שאושר בחודש ינואר בממשלה, אמרה שטאובר כי ישנה היערכות מואצת ליישומו. "יצאו כבר אלף הרשאות לבינוי גנים ברחבי הארץ", ציינה, והוסיפה כי "הרשויות משתפות פעולה ומאיצות את הקצב, מבחינת כוח אדם יש היענות מסיבית לתוכניות שפרסם המשרד". לדבריה, "מדובר בגננות מוסמכות שלא השתלבו במערכת, וכאלפיים מהן התנדבו. יש הרשמה מעל ומעבר לתוכניות הכשרה והסבה - לא יכנס לגן אדם שאינו מוכשר לכך". כמו כן, מנכ"ל משרד החינוך הודיעה כי תינתן תוספת תקציבית של 20 מיליון שקלים לתנועות הנוער, בדגש על ישובי הפריפריה.

מדברי שטאובר עולה כי משרד החינוך יישר קו עם דברי השר, גדעון סער, והביע התנגדות למבחן התעסוקה עליו הומלץ בדו"ח טרכטנברג; לפי המבחן, יום לימודים ארוך יסופק רק אם שני הוריו של התלמיד עובדים, וסבסוד השעות הנוספות בבית הספר ייקבע בהתאם לצורך. "צריך להיות סבסוד מלא של המדינה", אמרה שטאובר, "לא ניצור שני מעמדות של תלמידים".

בנוסף, שוקדים במשרד על הפחתת הנטל הכלכלי מכתפי ההורים - בין היתר באמצעות הטמעת ספרים דיגיטליים אשר יחליפו את מקומם של הספרים המודפסים היקרים ויתאימו את המערכת "למאה ה-21". צעדים נוספים שיינקטו להוזלת החינוך, לדברי שטאובר, הם סבסוד של חלק מתשלומי ההורים וכן אפשרות להשכרה מרוכזת של ספרי לימוד במחירים מופחתים.

עוד בנושא רפורמות במשרד החינוך:
חוק חינוך חינם מגיל 3 אושר בממשלה; "יום חג"
שביתה לפני הבגרויות? ארגון המורים הכריז סכסוך עבודה
משרד החינוך יבחן צמצום מספר בחינות הבגרות
המורים ישלבו תכנים של ז'בוטינסקי נגד הדרת נשים

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully