וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליה באקדמיה הישראלית: רק 2.7% מהעובדים ערבים

26.6.2011 / 18:02

ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא קליטת הערבים בשירות הציבורי תציג מחר את לשר החינוך את מסקנותיה בתחום האקדמי. לפי הדו"ח, רק 2 מ-152 עובדי הסגל המנהלי במוסדות האקדמיים הם ערבים

אפליה בהשכלה הגבוהה: מדו"ח ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא קליטת העובדים הערבים בשירות הציבורי, שיוצג מחר (שני) לשר החינוך, גדעון סער, עולה כי שיעור תעסוקתם במערכת ההשכלה הגבוהה הינו נמוך ביותר. על פי הנתונים, שיעורם נמוך מזה שבשירות המדינה, השירות הציבורי והשירות הממשלתי. במערכת ההשכלה הגבוהה מועסקים כ-10,500 חברי סגל אקדמי (זאת מלבד אוניברסיטת בר-אילן ומכון ויצמן, שלא נכללו בבדיקה), אך פחות מ-280 ערבים, קרי 2.7% - שיעור נמוך כמעט פי עשרה מיחסם באוכלוסייה. בסגל המנהלי שיעור הערבים נמוך עוד יותר - מדובר בשני אזרחים ערבים מתוך 152 בסך הכול - כ1.6% מכלל העובדים.

חברי הוועדה ובראשם ח"כ אחמד טיבי ימליצו מחר לשר החינוך לערוב לכך שעד סוף 2012, תקלוט המועצה להשכלה גבוהה לפחות שלושה עובדים ערבים, בהם עובד בכיר אחד. עוד תדרוש הוועדה מסער להציג לוועדה תוך חודשיים הצעה שתעלה במועצה לאמץ החלטה לפיה עד סוף 2013 יהוו הערבים שישה אחוזים מהסגל המנהלי של המוסדות האקדימיים, ולפחות 15% מהם כעובדים בכירים. כמו כן, תדרוש הוועדה לקבוע יעד לפיו שיעור חברי הסגל האקדמי יעמוד על שמונה אחוזים.

יודגש, כי מערכת ההשכלה הגבוהה נתמכת ברובה על ידי תקציב המדינה, עובדה המעמיקה את עוצמת המחדל. עם זאת, מנגד, ניכרת גם בשורה חיובית עבור המגזר הערבי בתחום האקדמי: התכנית השש-שנתית שהוצגה לממשלת ולכנסת, הכוללת תוספת תקציבית של 7.5 מיליארד שקלים למערכת ההשכלה הגבוהה, הגדירה בין יעדיה את הרחבת הנגישות לאוכלוסיות ייחודיות, בדגש על המגזר הערבי. כך, נקבעה תוספת מכסות מוגדרת לסטודנטים מהמגזר הערבי, בגובה 3,600 סטודנטים.

מארגון יוזמות קרן אברהם, הפועל לשילוב ושוויון בין יהודים לערבים בישראל, נמסר בתגובה כי "לעובדה שחלקם של האזרחים הערבים בסגל האקדמי והמנהלי של המוסדות להשכלה גבוהה בישראל רחוק משיעורם של הערבים באוכלוסייה יש השלכות חמורות בהיבטים רחבים. בין היתר, מדובר בתת-ייצוג ובהשפעה מופחתת על השיח האקדמי-מחקרי בישראל בקשת רחבה של נושאים בעלי משמעות חשובה לאוכלוסייה הערבית – חינוך, רווחה, תכנון עירוני, פיתוח כלכלי, תחבורה ועוד".

עוד בנושא:

עתירה: ערבים הופלו בבחירות להסתדרות המורים
תלונה: סניף רשת מזון פיטר העובדים הערבים

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully