וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצים נגד בר אילן: פיטרו מרצה המזוהה עם השמאל

50 מרצים מאוניברסיטאות ברחבי הארץ חתמו על עצומה המגנה את החלטת אוני' בר אילן שלא לתת קביעות לד"ר אריאלה אזואלי, מרצה ותיקה בתחום התרבות, זאת לדבריהם, בשל דעותיה הפוליטיות

50 מרצים מאוניברסיטאות ברחבי הארץ מאשימים את אוניברסיטת בר אילן ברדיפה פוליטית, זאת לאחר החלטת האוניברסיטה שלא להעניק קביעות לד"ר אריאלה אזולאי, מרצה ותיקה ללימודי פרשנות ותרבות, ובכך למעשה להביא לפיטוריה.

ד"ר אזולאי היא אחת החוקרות המובילות בעולם בתחום הצילום והתרבות החזותית. פרסומיה בארץ ובעולם כוללים ספרים ומאמרים רבים שכוננו סדר יום חדש בחקר הצילום וזכו לתהודה בינלאומית נרחבת ולהערכה רבה. אזולאי היא אורחת כבוד ומרצה מבוקשת בכנסים מדעיים באירופה ובארה"ב, ונחשבת לטענת רבים למומחית בתחומה.

במכתב, שנשלח למועצה להשכלה גבוהה, לנשיא האוניברסיטה, פרופסור משה קווה וכן ליו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב, פרופסור מנואל טרכטנברג, נכתב כי "במשך שנות עבודתה באוניברסיטת בר אילן בלטה ד"ר אזולאי כמורה מחוננת וגידלה דור שלם של חוקרים וחוקרות. ישנו חשד כבד כי ההחלטה היא ביטוי לרדיפה פוליטית. אריאלה אזולאי היא כידוע מבקרת חריפה של המשטר הישראלי, ואנו חוששים כי לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות באוניברסיטת בר אילן עמדה העובדה הזאת ולא שיקולים מקצועיים ענייניים".

עוד כתבו המרצים, בהם הפרופסור למדע המדינה ירון אזרחי, חתן פרס ישראל לחקר הפילוסופיה פרופ' אבישי מרגלית, פרופ' משה הלברטל ונוספים, כי "בהחלטתה לשלול קביעות מד"ר אריאלה אזולאי הציבה אוניברסיטת בר אילן סימן שאלה על עצם מעמדה כאוניברסיטת מחקר, כמוסד שמחויב לסטנדרטים אקדמיים נאותים ולחירות מחשבתית. לאור ההחלטה הזאת אנחנו מביעים אי-אמון בהליכי המינויים באוניברסיטת בר אילן".

"סכנה למוניטין של האוניברסיטה"

המרצים פנו למועצה להשכלה גבוהה בבקשה לבחון מקרוב את הליכי המינויים באוניברסיטה בכלל ואת ההחלטה הנוגעת לד"ר אזולאי בפרט. "אנו קוראים למועצה להשכלה גבוהה להפעיל את סמכותה כדי לחייב את האוניברסיטת לנהוג כמוסד להשכלה גבוהה הראוי לשמו", נכתב.

פרופסור במחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים ומומחה להיסטוריה של אוניברסיטאות, ירון אזרחי, טען כי הליך פיטוריה ד"ר אזולאי הינו חסר תקדים בחומרתו בתולדות האקדמיה הישראלית. "במשך עשרות שנים אני משתף פעולה עם אוניברסיטת בר אילן כקורא מן החוץ של עבודות דוקטור, כממליץ על אנשי סגל וסטודנטים שמחקריהם מוכרים לי וכשותף להוצאת כתב-עת חשוב על תרבות ודמוקרטיה", סיפר אזרחי.

"יש בליבי דאגה עמוקה למעמד האוניברסיטה והמוניטין שלה בעולם אם לא יושם קץ למה שנראה לכאורה כפוליטיזציה של תהליכי מינוי וקידום שהם קודש הקודשים של כל אוניברסיטת מחקר ראויה לשמה", הוסיף אזרחי. לדבריו, "תהליכים אלה הם בבחינת דיני נפשות הנוגעים לחוקרים המקדישים את כל חייהם לעבודתם המדעית ללא קשר לעמדותיהם הפוליטיות כאזרחים חופשיים".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה, כי "האוניברסיטה תמהה על ההאשמה של חותמי המכתב, המופנית כלפיה ללא כל בדיקה ובלי שום ביסוס. ההחלטה בעניינה של ד"ר אזולאי התקבלה בוועדת המינויים, על בסיס שיקולים מקצועיים בלבד .ככלל, ההחלטות בעניין קידום מרצים באוניברסיטה מתקבלות על בסיס ההישגים האקדמיים של המרצים, וכך היה גם במקרה זה. אדרבה, הרושם הוא כי דווקא המרצים החתומים על המכתב עשו זאת מתוך מניעים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully