וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים מבי"ס בי-ם ילמדו בבי"ס ממלכתי-דתי

גיל סימה

26.7.2010 / 22:53

ביהמ"ש המחוזי בירושלים פסל את תכנית העירייה להעביר תלמידים מבית ספר חרדי למבנה ארעי, וקבע: החרדים וחובשי הכיפות הסרוגות ילמדו יחדיו

בעקבות כוונתה המוקדמת של עיריית ירושלים להעביר את תלמידי בית הספר החרדי "תבונת יעקב" בעיר למבנה נטוש, בית המשפט המחוזי בעיר הורה לעירייה להעביר את התלמידים לבית הספר הממלכתי דתי בעיר. ביהמ"ש פסק כי לצורך שמירה על תנאי לימוד סבירים, יש להקצות חדרי כיתה פנויים לתלמידי ביה"ס החרדי במבנה שבו למדו תלמידי ביה"ס "אהבת ישראל" שבשכונת רמות א' שבעיר.

עם הגידול באוכלוסייה החרדית בשכונה, מצוקת הכיתות באה לידי ביטוי היטב בשנת הלימודים האחרונה. במהלך השנה, נאלצו תלמידים רבים ללמוד בקרוואנים וצריפים. מאבקו של וועד תושבי שכונת רמות א' בפקידי העירייה החל לפני מספר חודשים, אז התברר כי העירייה פועלת במרץ להעברת תלמידי ביה"ס הממלכתי-דתי למבנה, אשר שימש במשך שנים כמקום מושבו של ביה"ס החרדי בשכונה. מהלך זה עלול היה לדחוק את תלמידי החינוך החרדי למבנה רעוע ולקרוואנים.

כוונתה של העירייה עוררה את חמתם של התושבים, אשר הבינו כי גם השנה גורל ילדיהם וחינוכם יוותר באותם מבנים ארעיים. לפיכך, החליט ועד השכונה לעתור לביהמ"ש כנגד החלטת העירייה ולאלצה למצוא פתרון לילדיהם. לטענת העירייה, ידעו חברי הוועד כי ניתנה להם הרשאה לעשות שימוש בן שנה אחת בלבד במבנה, כשבסופה עליהם לעזוב אותו. "הלימודים בשנה האחרונה היו במקלט, במחסן, בספרייה ובמעבדה וכך הפכנו לבי"ס ללא ספריה, מעבדה או מקלט ראויים", כתב לשופט.

בהחלטת ביהמ"ש נכתב כי נוכח "דחיפות הזמן" ושנת הלימודים הקרבה ובאה, יש לאפשר לעירייה לקיים את ההחלטה ולהעביר את התלמידים מבית הספר הממלכתי דתי למבנה בשכונת רמות א', ויחד עם זאת יש להקצות 10 כיתות פנויות באותו מבנה לתלמידים החרדים. "אנחנו מרוצים ומברכים את החלטת ביהמ"ש", אמר חבר הוועד בשכונת רמות א' וממגישי העתירה, שי הורוביץ. "מבחינתנו אין כל בעיה שתלמידי המגזר הדתי ילמדו עם ילדינו במגזר החרדי. אך אני עדיין לא יודע איך העירייה תמצא מקום פיזי לשתי אוכלוסיות אלו ללמוד ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully