וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצים חתמו על עצומה, שר החינוך יוצא למתקפה

שר החינוך הגיב בחריפות על העצומה של למעלה מ-500 אנשי אקדמיה שדרשו ממנו להימנע מפעולה נגד מרצים שקראו לחרם על ישראל. לדבריו, "היחידים שפוגעים בחופש האקדמי בישראל הם המרצים הקוראים לחרם אקדמי"

"היחידים שפוגעים בחופש האקדמי בישראל הם המרצים הקוראים לחרם אקדמי". כך אמר היום (חמישי) שר החינוך גדעון סער בתגובה לעצומה נגדו, שעליה חתומים למעלה מ-500 אנשי אקדמיה בישראל. העצומה קוראת לסער לאפשר למרצים לתמוך בהטלת חרם על ישראל, מבלי שיופעלו נגדם סנקציות. "המרצים הללו פוגעים באקדמיה בישראל, במעמדה בעולם, במוסדות שהם עצמם מלמדים בהם וממומנים מכספי המדינה", הצהיר סער בראיון לקול ישראל.

"מהיום הראשון בתפקידי הגנתי על החופש האקדמי בישראל מפני נסיונות לפגוע בו, ועשיתי זאת באופן אפקטיבי", אמר השר סער. "המחויבות שלי לערכים של חופש הביטוי ולערכים ליברליים, משתרעת על פני הקריירה הפוליטית שלי וכל אחד יכול לשפוט אותה". לדבריו, "נניח שמרצה ידבר על השמדת עם במהלך הרצאה. האם זה עומד תחת ההגנה על חופש הביטוי?".

סער התייחס בראיון גם לדו"ח של ארגון "אם תרצו" שפורסם בחודש יוני, לפיו קיימת הטיה אנטי-ציונית בלימודי מדע המדינה באקדמיה בישראל. סער הכחיש את הדיווחים לפיהם בכוונתו לפעול לפי הנחיות הדו"ח נגד מרצים שונים באקדמיה, ואמר כי בחר להתייחס אליו מעל בימת הכנסת. "אמרתי שני דברים באותו יום מעל בימת הכנסת. א) לא קראתי את הדו"ח. ב) למיטב הבנתי, הוא איננו מחקר מדעי. אבל כן אמרתי שהוא מעורר נושא חשוב".

"מדובר בתגובה היסטרית"

סער הדגיש כי "אין כוונה למנוע דעות ביקורתיות או מתיחת ביקורת על הממשלה או עמדות פוליטיות. יש כאן שאלה לגבי קיומם של גבולות. במליאת הכנסת אמרתי דברים שקולים. לא פעלתי כאיש פוליטי, אלא במטרה לאתגר את המוסדות. יש באקדמיה הסתה לאלימות, ולגזענות נגד המדינה – ואסור להחביא את הדברים תחת הכותרת של החופש האקדמי".

סער סיכם את דבריו וטען כי יש להפריד בין "עמדות לגיטימיות לבין עמדות שפוגעות במדינה". לדבריו, "התגובה היא במידה רבה היסטרית, שמבקשת להשתיק דעות אחרות. למע' האקדמית בישראל יש אתגר גדול – אין לקשור בין עמדות לגיטימיות לבין עמדות שמקעקעות את היסודות של האקדמיה עצמה שאזרחי ישראל מממנים בכספי המסים שמשלים למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully