וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים במודיעין נגד תגבור לימודי יהדות בביה"ס

גיל סימה

10.5.2010 / 16:02

לפני כשבועיים קיבלו הורים לתלמידי ביה"ס היסודי 'חוט השני' מכתב המודיע על הכנסתו לתוכנית 'תגבור לימודי יהדות'. "לא יכולים לכפות עלינו דבר שלא ידענו עליו כשרשמנו את ילדינו"

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי 'חוט השני' במודיעין פועלים נגד הכנסת בית הספר לתוכנית 'תגבור לימודי יהדות ' (תל"י). ההורים קיבלו את המכתב המודיע על צירוף בית הספר לתוכנית לפני כשבועיים ומאז גיבשו ההורים עצומה ברשת האינטרנט עליה חתומים עד כה למעלה מ-300 הורים.

בית הספר 'חוט השני' ממוקם בלב שכונה בעיר בה מתגוררת ברובה המוחלט אוכלוסיה חילונית ובמרחק קצר מבית הספר ממוקם בית ספר ממלכתי דתי אליו מגיעים תלמידים משכונות ברחבי העיר. הורי התלמידים אמרו במחאה על ההחלטה לצרף את בית הספר לתוכנית כי "מי שרוצה לרשום את הילד שלו לבית ספר עם ערכים שלנו הם נראים ערכי דת מובהקים אז בבקשה, עלינו לא יכולים לכפות דבר אשר לא ידענו אותו כשרשמנו את ילדינו", אמר עמית מירז.

על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, שינוי צביון בית הספר מחייב את הסכמתם של 75 אחוזים מהורי התלמידים אך לטענת ההורים ב'חוט השני' להם לא הייתה כל יד בדבר. כשההורים פנו אל המנהלת היא כינתה אותם "קומץ הורים צעקני" ודחתה את דבריהם. "היא ממש מתעקשת להכניס את התוכנית אבל מבחינתנו אנחנו לא מוותרים וממשיכים במאבק", אמרו.

ממחוז ירושלים שבמשרד החינוך נמסר בתגובה, כי "הנהלת ביה"ס "חוט השני" החלה בתהליך של בדיקה ולמידה של הכנסת תוכנית תל"י לביה"ס מול הגורמים הרלוונטיים: משרד החינוך, הרשות המקומית והנהגת ההורים. יודגש, כי כל החלטה שתתקבל, אם תתקבל, בנושא זה תיושם רק בשנת הלימודים הבאה, תשע"א. יצוין, כי תוכנית תל"י הנה תוכנית חינוכית הפועלת רק בבתי-ספר ממלכתיים (חילוניים) ועפ"י חוזר מנכ"ל. התוכנית מוכרת ומפוקחת על-ידי משרד החינוך".

  • עוד באותו נושא:
  • מודיעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully