וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: "האלימות בבתיה"ס מבריחה מורים"

גיל סימה

29.4.2010 / 14:37

שר החינוך גדעון סער הציג בכנס שנערך ברמת גן תמונה קודרת בנוגע להתגברות מעשי האלימות במוסדות החינוך. "מורים שלא סיימו 5 שנות הוראה, נוטים לעזוב את המערכת, לאחר שחוו אלימות מקרוב"

שר החינוך גדעון סער השתתף היום (חמישי) בכנס השנתי של מכון מנדל לחינוך וחברה אשר התקיים בכפר המכביה. סער אמר בכנס כי בעקבות מקרי האלימות הרבים, מורים צעירים רבים אשר עוד לא סיימו חמש שנות הוראה נוטים לעזוב את המערכת. זאת לדבריו, לאחר שחוו את האלימות במוסדות החינוך מקרוב, חלקם אפילו על בשרם. עם זאת הוסיף סער כי חל שיפור בממדי האלימות. "אני יכול לומר היום שיש שינוי לטובה", אמר סער. "יש לזה קשר ישיר לנכונות של כוח אדם צעיר ורענן להשתלב במערכת".

סער אמר עוד בנאומו כי ערכי החינוך הפכו לחלק משני בקרב החברה החילונית. "מה שקרה בחברה הישראלית ובעיקר בחברה החילונית, פחות בחברה הדתית לגווניה, הוא ירידת קרנו של החינוך. "כולכם מכירם את דו"ח מקינזי ואת הקביעה שאיכות מערכת החינוך לא יכולה לעלות על איכות מוריה וזה כמובן נכון", אמר. "יש הכרח לשמור על יציבות והמשכיות שהוא המרכיב של שכר המורים עבור המורים החדשים שנכנסים למערכת. אני מקווה שנצליח להרחיב את מעגל הרפורמה גם אם לא בדיוק אותה רפורמה לחטיבה העליונה. זוהי רק תחנת ביניים אבל משמעותית בשכר המורים", אמר סער בהתייחסו לתכנית אופק חדש, שעוררה בשנים האחרונות הדי התנגדות רבים.

בנוסף אמר סער כי אם עד עכשיו היה נהוג לראות את מקצוע ההוראה כקריירה של האדם הבוחר בו. היום המצב שונה וקריירת החינוך תבוא לידי סיומה לאחר עשר שנים בתחום. "יש היום הרבה מאוד צעירים וצעירות מוכשרים, שיהיו מוכנים לשקול ללכת לחינוך. אני לא נכנס כרגע מה זה אומר, מה תהיה אורך המחויבות. אני חושב שמקצוע ההוראה בעוד זמן לא ארוך לא יהיה דומה למה שהכרנו. אנשים יבואו לתקופה של 10 שנים ואז יעברו הלאה. אבל צריך לכוון לאותו זרם משמעותי, אכפתי שיש בחברה הישראלית ולגייס אותו למערכת לזמן ממושך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully