וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אישר: מכללת אריאל תהפוך לאוניברסיטה

פנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

20.1.2010 / 13:26

שר הביטחון מתקרב לישראל ביתנו ואישר לאלוף פיקוד המרכז להכריז על מכללת אריאל כאוניברסיטה. ח"כ אלכס מילר: "הממשלה אישרה תקיעת יתד יהודית עמוקה בשומרון"

תאגיד כאן

האם שר הביטחון אהוד ברק מנסה להתפייס עם שר החוץ אביגדור ליברמן? ברק אישר היום (רביעי) למכללת אריאל להיקרא אוניברסיטה, דבר שסירב לעשות עד כה למרות דרישות מצד ישראל ביתנו. מלשכת שר הביטחון נמסר כי "לאחר שהתקבלה הסכמתו של שר החינוך והיועץ המשפטי לממשלה, שר הביטחון אישר לאלוף פיקוד המרכז להכריז על המרכז האוניברסיטאי כאוניברסיטה. זאת בכפוף לעמדת משרד המשפטים".

ממכללת אריאל נמסר כי "אנו מברכים את העיר אריאל שהפכה היום לעיר עם אוניברסיטה רשמית ומוכרת בישראל. כפי שישראל ביתנו הבטיחה עם הקמת הממשלה, בהתאם להסכם הקואליציוני, הופכת מכללת אריאל לאוניברסיטה וזאת בתוך פחות משנה מאז כינונה של הממשלה".

ח"כ אלכס מילר, יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת שאף מתגורר באריאל אמר כי: "לאחר מאבק ארוך ועיקש שהובלנו בישראל ביתנו, אישרה הממשלה תקיעת יתד יהודית עמוקה בשומרון וזריקת עידוד משמעותית לאקדמיה בישראל".

"ההחלטה לא רק מרחיבה את הנגישות להשכלה הגבוהה, היא גם מראה כי חרף מיקומה הרגיש, הצליחה העשייה האקדמאית באריאל לעמוד בקריטריונים הנוקשים הנדרשים כדי להפוך לאוניברסיטה, להוביל מצויינות ולרשום הישגים בינלאומיים", הוסיף מילר.

בתגובה להחלטת ברק להפוך את מכללת אריאל לאוניברסיטה מסר ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) כי "ברק ממשיך להכשיר את שרץ ההתנחלויות ונכנע לליברמן ולישראל ביתנו". לדברי ח"כ טיבי, "החלטתו של ברק תאיץ את החרם האקדמי על ישראל בעולם. מפלגת העבודה מוכיחה שוב שהיא מכשול לפיוס בין שני העמים".

הפיכתה של מכללת אריאל לאוניברסיטה היא אחד מסעיפי ההסכם הקואליציוני בין ישראל ביתנו לבין הליכוד, אך היתה צריכה לקבל את אישורו של ברק בשל מיקומה ביהודה ושומרון. בישראל ביתנו טענו שברק עיכב תהליך זה ולא הנחה את הצבא לחתום על האישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully