וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לעופרת יצוקה: יותר גברים עקרים בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.12.2009 / 16:54

משרד הבריאות ברצועה טוען כי מאז תום התקיפה הישראלית על עזה, חלה עלייה במספר הגברים העקרים, בהפלות ובמומים מולדים. "מדובר בתוצאה של שימוש בנשק אסור"

מאז מבצע עופרת יצוקה נרשמה עלייה במספר הגברים העקרים – כך מסר היום (רביעי) ראש מחלקת שירותי החירום במשרד הבריאות ברצועת עזה, ד"ר מועאוויה חסנין, בראיון לאתר חדשות פלסטיני. ד"ר חסנין אמר עוד כי בשנה האחרונה אובחנו מקרים רבים של תינוקות שנולדו עם מומים, בעיקר בלב, וכן "מחלות שלא פרצו טרם המלחמה בעזה".

"מאז שהסתיימה המלחמה בעזה לפני כשנה, ועד היום, עלה מספר המומים המולדים שהתגלה אצל עוברים ל-75, כאשר רובם התגלו בלב", אמר ד"ר חסנין. לדבריו, העלייה במספר המומים בקרב תינוקות היא "תוצאה של השימוש בנשק שאסור לעשות בו שימוש, כגון זרחן לבן". הוא הוסיף כי ככל שחולף הזמן רק הולכים ומתרבים המקרים של עוברים עם מומים. "הדבר מדאיג אותנו מאוד", אמר.

ד"ר חסנין הצביע על תופעה נוספת, המתפשטת בקרב תושבות עזה, והיא הפלות עוברים. לדבריו, בשנה האחרונה מאז מבצע "עופרת יצוקה" חלה עלייה דרמטית במספר הנשים שהפילו את עובריהן, לטענתו כתוצאה משאיפת גזים רעילים במהלך המבצע. הוא הוסיף כי תושבי עזה המתגוררים בסמוך לגבול הם אלו הסובלים יותר מכולם ממחלות.

לפני כחודשיים וחצי הציג משרד הבריאות בממשלת חמאס ברצועה דו"ח של בית החולים 'שיפא' בעיר עזה ממנו עולה כי "בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר השנה עלה מספר התינוקות שנולדו עם מום או ללא גפיים ב-50%, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה". שר הבריאות בממשלת חמאס, חסן חלף, אמר אז כי משרדו אינו פוסל את הקשר בין השימוש הישראלי בפצצות זרחן לבן במהלך מבצע עופרת יצוקה בחודשים דצמבר-ינואר האחרונים, לבין העלייה במספר המומים שהתגלו אצל תינוקות שנולדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully