וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: הוראה תוכר כעבודה מועדפת

נעמה טלמור

7.6.2009 / 10:57

לפי הצעת חוק של שישה חברי כנסת, חייל משוחרר שישתלב במערכת החינוך, יזכה לאחר מספר חודשים לתנאים של עבודה מועדפת

בוועדת השרים לענייני חקיקה, תועלה היום (ראשון) הצעת חוק של שישה חברי כנסת, לפיה עבודה של כל חייל משוחרר במסגרת מערכת החינוך, תוכר לאחר תקופה של מספר חודשים כעבודה מועדפת שבעבורה הוא יקבל מענק מהמדינה. בין יוזמי הצעת החוק חברי הכנסת רוברט אילטוב, אלכס מילר ואנסטסיה מיכאלי.

נכון להיום, עבודה מועדפת כוללת מקומות תעסוקה שונים בהם תחנות דלק, בניין, בתי מלון, אתרי גידולים חקלאיים, אבטחה, מפעלי תעשייה ובתי מלאכה. יוזמי החוק מתבססים על העובדה כי יישום עבודה מועדפת בענפים הללו במשק, הצליח לדרבן צעירים לצאת לעבודה מיד לאחר השירות הצבאי ולתפוס מקומות עבודה בהם היה קיים מחסור ב"ידיים עובדות".

מטרת הצעת החוק היא לעודד צעירים וצעירות יוצאי צבא להשתלב במערכת החינוך מגיל גן עד תיכון כמורים מחליפים או כמסייעים בגני ילדים ובפנימיות. "מדובר במהפכה של ממש", אמר ח"כ אילטוב, "צעירים רבים שלקחו חלק בתנועת נוער ובשנת שירות מבקשים אחרי הצבא לחזור למערכת החינוכית מתוך אידיאל וערכים".

עוד אמר ח"כ אילטוב כי "במידה ונקבע כי עבודה בחינוך תיחשב כעבודה מועדפת רבים ממיטב בנינו ובנותינו ילכו לעסוק במקצוע החינוך וכאשר יכנסו ויכירו את המערכת ויבינו את הפוטנציאל, כך יגדל הסיכוי כי יישארו במערכת החינוך ויהפכו להיות הדור הבא של המחנכים. דור שיביא למהפכה של ממש במערכת החינוך".

בהצעת החוק נכתב גם כי "מערכת החינוך זקוקה לצעירים יוצאי צבא, אשר תרמו למדינה ומייצגים ערכים חינוכיים ובתקווה ישתלבו בהמשך הדרך במערכת החינוך כמורים וכמחנכים. עבודה חינוכית הינה חשוב לאין שעור והדבר בהחלט יכול להעלות את קרנה של מערכת החינוך בעיני הצעירים במחיר פעוט יחסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully