וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאווה של בית שאן: תיכון אורט

נעמה טלמור

31.3.2009 / 14:39

התיכון הדתי שחלק ניכר מתלמידיו במצב סוציו-אקונומי נמוך עד בינוני, קיבל הודעה על זכייתו בפרס החינוך השנתי. "זה עידוד לעתיד"

לאחר שנים של עבודה מאומצת, יכול חיים אסייג, מנהל התיכון הדתי "אורט" בבית שאן, לומר לצוות בית ספרו "עשינו זאת". התיכון קיבל הודעה על בחירתו לאחד משלושת בתי הספר הדתיים, שמקבלים השנה את פרס החינוך של משרד החינוך. בתנאים לא רגילים ועם אוכלוסיית תלמידים מגוונת המוגדרת כמעט ברובה במצב סוציאוקונומי נמוך עד בינוני, מצליחים בבית הספר להגיע לכל תלמיד ותלמיד.

בימים בהם מתמודדים עובדי עיריית בית שאן, חלקם הורים לתלמידים בבית הספר, עם אי תשלום משכורות, מתחזקת גאוותם של אנשי העיר על החינוך שזוכה להוקרה רבה ברמה הארצית. לדברי המנהל אסייג, "ייחודנו הוא בכך שאנו קולטים את כלל התלמידים, כולל תלמידי החינוך המיוחד ויחד עם כל הקשיים מצליחים להגיע להישגים גבוהים. למרות תנאי הפתיחה הלא קלים של התלמידים שלנו, אנו מתחרים שווים עם בתי הספר ה'יוקרתיים' בסביבה, כמו ישיבות תיכוניות ועוד. זה פשוט מרגש לקבל כזה פרס".

בבית הספר פועלים מספר פרויקטים המאפשרים לדברי הצוות, להגיע לכל תלמיד על פי צרכיו האישיים. התלמידים המצטיינים זוכים ללימודי העשרה, התלמידים ממוצא אתיופי זוכים למסגרת המקדמת אותם להתשלבות מלאה בבית הספר, התלמידים הזקוקים לתגבורים נשארים אחרי שעות הלימודים ארבע פעמים בשבוע ומתוגברים בכל המקצועות וכן בפן הספורטיבי והרגשי. גם לאוכלוסיה ה"רגילה" ניתן מענה מיוחד.

"כ-20% מתלמידי בית הספר משתתפים בפרויקט 'אקדמיה', שמטרתו לקחת את התלמידים הבינוניים ולא המצטיינים ולהביאם לאחר שלוש שנות תיכון לתעודת בגרות איכותית על מנת שיוכלו להתקבל איתה למוסד אקדמי", מספרת מירב אלבז, רכזת התוכנית ובוגרת בית הספר בעצמה. לדבריה, "בפועל זה אומר תגבורים עד הרמה הפרטנית, חשיפה למוסדות אקדמאים, גם מכללה, גם אוניברסיטה, לראות מה זה מוסד, להשתתף בהרצאה, כל אלו חושפים את התלמידים כבר מגיל צעיר לאקדמיה".

בוגרי התוכנית משוחררים כבר למעלה משנה משירות צבאי ואלבז מתגאה בכך שרבים מהם כבר לומדים לימודים גבוהים ולדבריה, "מי שלא הגיע, בדרך לשם". חלק מרעיון הפרויקט הוא להפגיש באופן בלתי אמצעי את התלמידים עם סטודנטים שמלווים אותם לאורך כל שנות התיכון שלהם. "כל שני תלמידים מקבלים סטודנט המלווה אותם", אומרת אלבז, "ואנחנו מאוד משתדלים שהסטודנטים יהיו תושבי בית שאן ואפילו בוגרי בית ספר. להראות 'הנה, אם אני הגעתי לשם, גם אתה יכול'".

מסירות נפש גדולה של מורים

שלושת מוסדות החינוך שנבחרו השנה לקבל את פרס החינוך הממלכתי-דתי הארצי בקטגוריות השונות (גן, יסודי ועל יסודי) שוכנים עולם בצפון הארץ. המפקח המחוזי של החינוך הממלכתי-דתי במחוז צפון במשרד החינוך, חיים גבאי, אמר כי "עיקר הפרס לבית הספר העל יסודי 'אורט' הוא על יחסו לתחום הפרט. היחס לפרט מתבטא גם בתחום ההישגים הלימודיים וגם בתחומים החינוכיים המגוונים, מה שאנחנו מגדירים 'לא מוותרים לאף תלמיד ועל אף תלמיד'".

גבאי הוסיף כי "ישנה מסירות נפש גדולה מאוד של מורים של מורים שמשקיעים מזמנם ומרצם גם מעבר לשעות העבודה שלהם ולוקחים למשל את התלמידים אליהם הביתה כדי לתגבר אותם. חשוב להבין, זה בית ספר הטרוגני, שמקבל את כולם. הוא אינו סלקטיבי וגם על הרקע הזה הישגיו בולטים". המנהל אסייג סיכם: "זה מביא הרבה גאווה לתלמידים, לא תמיד מפרגנים לנו והנה יש כאן נקודת אור, גאווה מקומית. הנה אנחנו במקום הראשון בארץ והדבר הזה נותן הרבה עידוד לעתיד. אנחנו שווים בין שווים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully