וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעשה הכול לסייע לסטודנטים שבמילואים"

נעמה טלמור

6.1.2009 / 18:28

ראשי האוניברסיטאות דנו בהשלכות המבצע בעזה על ההשכלה הגבוהה. המשתתפים הבטיחו כי יינתנו הטבות לסטודנטים שבמילואים

ראשי מערכת ההשכלה הגבוהה קיימו היום (שלישי) ישיבת חירום באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע בנוגע להשלכות של הלחימה בעזה על מערכת ההשכלה הגבוהה. בפגישה נכחו שרת החינוך יולי תמיר, יושב ראש ות"ת ( ועדה לתכנון ותקצוב) פרופסור שלמה גרוסמן, וראשי המוסדות להשכלה גבוהה הסגורים בעקבות המצב הביטחוני בדרום הארץ ונציגי הסטודנטים.

במהלך הישיבה הוחלט על ידי המשתתפים לבחון את החלופות בנוגע לחזרה ללימודים. כמו כן הוחלט בישיבה כי תעשה פנייה לפיקוד העורף על מנת שיבחן בימים הקרובים את האפשרות להחזיר את הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה או בחלק מהם,זאת על בסיס אפשרויות המיגון הקיימות בהן. בנוסף, המשתתפים הבטיחו כי יינתנו הטבות לסטודנטים שבשירות מילואים.

שרת החינוך, פרופ' תמיר, אמרה בישיבה כי "על המוסדות לפעול ככל הניתן על מנת לסייע לציבור הסטודנטים בכלל ולסטודנטים המשרתים בשירות מילואים בפרט". תמיר ציינה שלראשונה זכויות הסטודנטים במילואים מעוגנים בחוק ועל המוסדות להשכלה גבוהה למצוא את המענה הראוי והנדרש ברוח החוק על מנת להקל על הסטודנטים המשרתים בימים אלה את המדינה ופועלים למען בטחונה.

יו"ר ות"ת, פרופ' גרוסמן, הוסיף "ההקלות הניתנות לסטודנטים מתוקף החוק הנם המינימום שעל המוסדות לעשות למען ציבור הסטודנטים שנפגע מהמצב הביטחוני בדרום הארץ". בתוך כך, שלחה היום המועצה להשכלה גבוהה מכתב לראשי המוסדות להשכלה גבוהה בנושא ההקלות שיש להעניק לציבור הסטודנטים בשל המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully