וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדך לומד ליד רשת מזון מהיר? לא בריא

25.12.2008 / 5:23

מחקר אמריקאי חדש שבוצע בקרב חצי מיליון בני נוער, מצביע על קשר ברור בין למידה סמוך לרשתות מזון מהיר לבין השמנת יתר

בני נוער שלומדים במרחק קצר מרשתות של מזון מהיר, אוכלים פחות פירות וירקות, שותים יותר משקאות מוגזים וככל הנראה הופכים לשמנים יותר מאשר תלמידים בבתי ספר אחרים, כך עולה ממחקר מקיף שפורסם השבוע. המחקר שכלל יותר מחצי מיליון בני נוער מחטיבות ביניים ותיכונים בקליפורניה, מוסיף זווית חדשה למגמה המתרחבת נגד תעשיית המזון המהיר.

ברנן דיוויס, חוקר מאוניברסיטת אזוסה פסיפיק בקליפורניה, אמר למגזין "AMERICAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH" כי "מצאנו באופן בסיסי שילדים שהולכים לבית ספר שנמצא בקירבת מסעדת מזון מהיר, הם בעלי סיכוי גבוה יותר להיות במשקף עודף ושמנים יותר מילדים שנמצאים בבית ספר שלא ממוקם סמוך למסעדת מזון מהיר".

אחוזי ההשמנה של בני נוער אמריקאיים הוכפלו פי שלושה מאז שנת 1980, למרות שהם התאזנו בעשור הנוכחי. על פי נתוני הממשל האמריקאי, 32 אחוזים מהילדים הם בעלי משקל עודף ו-16 אחוזים הם שמנים מאוד. המדענים ציינו כי זה עדיין לא ברור, אם התוצאות שלהם חלות גם על חלקים אחרים בארצות הברית.

החוקר דיוויס הוסיף כי "למעשה עשינו קישור בין קירבת מזון מהיר לבתי ספר והשמנה. תלמידים שהיו חשופים לרשת מזון מהיר קרובה, נמצאו עם רמה גבוהה יותר של מדד מסה גופנית - הם שקלו יותר. התלמידים האלה עשויים למצוא את עצמם בקרב בעלי המשקל העודף והשמנים. בסך הכל, אפשר לראות שמזון מהיר סמוך לבתי ספר, משפיע על הרגלי התזונה של התלמידים, על משקל עודף ועל השמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully