וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לתת לשלטון לזנוח השכבות החלשות"

בסיום כנס שדרות, הדגישה השופטת בדימוס דורנר את חשיבות הסולידריות החברתית. אדרי הבטיח הקצאת 50 מיליון לכיתות בנגב

"אסור לפטור את השלטון מהחובה לדאוג לזכויות החברתיות והכלכליות של הקבוצות החלשות בחברה הישראלית". כך אמרה הערב (רביעי) שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, במושב הנעילה של כנס שדרות לחברה. לדבריה, "ישראל אינה יכולה לשכוח את הסולידריות החברתית לקבוצות החלשות שבקרבה. זכויות אדם הן לא רק חופש הביטוי, הכבוד והשוויון, הקניין וחופש העיסוק והמצפון. אלו הן חובת החברה שלנו, לא בתור חמלה אלא בתור הגשמת זכות, לדאוג לחלשים בקרבנו".

דורנר ציינה כי "מדינת ישראל, בעלת הערכים היהודים והדמוקרטיים, אינה יכולה להתעלם מהקבוצות החלשות" שביניהן מנתה אמהות חד הוריות, נכים, עניים, מובטלים ו"אנשים שקיום בכבוד אינו מובטח להם". היא אמרה כי על המדינה לדאוג להם לבריאות, לשיכון, לחינוך ולבטחון סוציאלי וציינה כי "אנחנו חשים בזמן האחרון חוסר בביטחון סוציאלי". השופטת בדימוס סיכמה: "לא כלכלה עם חמלה אנחנו צריכים. אנחנו צריכים הגשמת זכויות אדם".

במושב הסיום של הכנס נאם גם השר לפיתוח הנגב והגליל, יעקב אדרי שהודיע כי משרדו יקצה 50 מיליון שקלים להקמת כיתות בכל בתי הספר בנגב. לדבריו, "אנחנו ניתן ביחד עם משרד החינוך תקציב להקמת הכיתות וכן תקציב מיוחד להבאת מורים מקצועיים להוראת מדעים ושפות". אדרי הוסיף כי לאזור הגיעו 100 מורים, "שקיבלו תמריצים מיוחדים לשם כך, בהם חבילות סיוע משמעותיות" ואמר כי משרדו מתכוון להרחיב פעולה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully