וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום הוסר: ההרשמה למדעי הרוח בת"א תפתח

נעמה טלמור

4.8.2008 / 13:27

הנהלת אוניברסיטת תל אביב והפקולטה למדעי הרוח הגיעו להסכמות. התוצאה: ההרשמה תפתח, הלימודים בשנה הבאה יתנהלו כסדרם

בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב לומדים כ-5,000 סטודנטים. תקציב הפקולטה קוצץ בשנים האחרונות באופן ניכר. לאחר מאבק ארוך וממושך, בו איימו ראשי הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב, כי לא יוכלו לפתוח את ההרשמה בשנה הבאה עקב קיצוצים של למעלה משני מליון שקלים בתקציבה, הוסר האיום. הנהלת האוניברסיטה ודיקן הפקולטה, פרופ' שלמה בידרמן הגיעו להסכמות לפיהן תוכל השנה הבאה להפתח עם תוכנית לימודים מלאה ואפילו עם קורסים נוספים. הידיעון לנרשמים יפורסם כבר בימים הקרובים, ואילו הרישום לקורסים יתבצע במהלך חודש ספטמבר.

לפני מספר שבועות פורסם לראשונה בוואלה! חדשות כי ייתכן שההרשמה ללימודים בפקולטה למדעי הרוח לא תפתח, זאת לאחר שהנהלת האוניברסיטה הודיעה לפקולטות שונות על קיצוץ רוחבי בתקצביהן. "הפחתת תקציב הפקולטה יתורגם באופן ישיר לקיצוץ בתקני סגל ההוראה, וכל זאת יוביל לקיצוץ בשעות לימוד לסטודנטים, והלכה למעשה לביטול קורסים", אמרו גורמים בפקולטה למדעי הרוח, לאחר ההודעה על הקיצוץ.

מצב ההשכלה: “פשע נגד החברה"

לאור הפרסומים בתקשורת, כינסה ועדת החינוך של הכנסת בראשות הרב מיכאל מלכיאור דיון חירום בנושא. נציגי האוניברסיטה לא נכחו בישיבה, מלבד נציג הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, כל זאת למורת רוחו של יו"ר הועדה מלכיאור, שתמה על כך שאיש לא הגיע. בתום הישיבה קראה הועדה לאוניברסיטת תל אביב לנקוט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח ששנת הלימודים הבאה תפתח באופן תקין. עוד הוסיפה הוועדה, כי יש לבחון את שינוי הקריטריונים התקציביים על מנת שלא יהיו תלויים רק במספרי התלמידים, דבר שגרם להדלדלות בתקציב הפקולטה עקב מספר נרשמים קטן.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, גיל גולדנברג, אמר לוואלה! חדשות לאחר שנודע כי שנת הלימודים הבאה תפתח, כי "אנו מברכים על כך שהאוניברסיטה ביטלה את הקיצוץ, ובכך מנעה נזק בלתי הפיך לפקולטה הגדולה ביותר בקמפוס”. גולדנברג התייחס גם למצב הקשה בו שרויה מערכת ההשכלה הגבוהה בכלל, ואמר כי "לצערי כל עוד ממשלת ישראל לא מתפכחת ומחזירה את התקציבים למערכת ההשכלה הגבוהה, השמועות על סגירת פקולטות, ירידה ברמת ההוראה וברמת המחקר, הופכים לריטואל קבוע. מדובר בפשע נגד החברה בישראל, שאת תוצאותיו יראו רק בעוד שנים”.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully