וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים מצאו פיתרון למניעת תאונות רכבת

נעמה טלמור

10.7.2008 / 10:09

2 רכבות יוצאות מחיפה ומב"ש... הפעם זו לא שאלה במתמטיקה. בי"ס בהרצליה זכה בתחרות לפיתוח טכנולוגיה שתמנע תאונות רכבת

תלמידי כיתות ט' מ-30 בתי ספר ברחבי הארץ התחרו בשנה האחרונה על פיתוח מערכת טכנולוגית שתתמודד עם אחת הבעיות המורכבות והכואבות ביותר - תאונות דרכים בין רכבות ומכוניות. בין המערכות שפותחו, פותחה מערכת חדשנית על ידי תלמידי כיתה ט' מבית הספר בן גוריון בהרצליה, שגם זיכתה אותם בפרס נכבד.

התלמידים פיתחו מודל מדעי המכונה "פס בטוח" שימנע מפגש קטלני בין רכבות למכוניות על מסילת הברזל, בעזרת הזזה ממשית של כלי הרכב שנקלע לפסי הרכבת, בדרך כלל, בעל כורחו. המערכת מופעלת ומתוזמנת על פי תנאי השטח באופן עצמאי ומושתתת על מערכת בקרה פנימית. החידוש העיקרי הוא בכך שההמצאה הטכנולוגית מאפשרת לפנות סוגים רבים של כלי רכב מהשטח, באופן פיזי. מנגנון זיהוי הרכב, כיוונו ומיקום הרכבת נעשה על ידי חיישני אור.

מנגנון פינוי הרכב עצמו נעשה על ידי מסוע המניע את הרכב התקוע עם כיוון הנסיעה. כמו כן, מחסום, רמזור אדום ואזעקה מופעלים בעת התקרבות רכבת לצומת ומופסקים כשאין סכנה. ואולי חשוב מכל, מקור האנרגיה למערכת יכול להתקבל מהשמש, ובכך למנוע זיהום אוויר.

התלמידים משתתפים בתכנית "מצוינות 2000" של "העמותה למצויינות בחינוך", ובמסגרתה נחשפים להמצאה וליצירה של טכנולוגיות חדישות המבוססות על ידע מדעי. הפרויקט נערך השנה בשיתוף משטרת ישראל ורכבת ישראל, ושווי הפרס בו זכו התלמידים הוא 60,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully