וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן ארז: "הרפורמה בחינוך - ישראבלוף"

נעמה טלמור

2.7.2008 / 11:22

יו"ר ארגון המורים תוקף בחריפות את רפורמת "אופק חדש", עליה חתמה הסתדרות המורים עם האוצר והחינוך. "רוצים להפוך את המורים לשמרטפים"

יו"ר ארגון המורים רן ארז כינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בתל אביב, בה יצא בחריפות נגד הסכם הרפורמה בחינוך, שנחתם בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים. לדברי ארז, "גילינו את הקנוניה של האוצר לפני כמה שבועות. האוצר מחפש להפוך את מערכת החינוך לשמרטפית אחת גדולה. זו לא רפורמה - זה דלי שלא מחזיק מים. זה שכלול השיטה של 'ישראבלוף'".

לטענת ארז, המורים יחויבו לעבוד הרבה יותר תמורת ערך שעה נמוך מהמקובל היום. המנהלים יקבלו זכויות מופלגות, ביחס למה שיש להם היום, בנושא קבלת מורים לעבודה והפסקת עבודתם. דורשים ממורים להוסיף 50% עבודה תמורת 26% תוספת שכר. זאת נוסף על ביטול גמולי שעות, כגון חינוך וכו'. "לא כך הופכים את ההוראה למקצוע מועדף ולא כך עושים את ההוראה לפרופסיה ומשפרים את מערכת החינוך. ובכלל, ככה לא בונים רפורמה".

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה: "אם זה כל כך רע, אז איך זה שמתוך 313 בתי ספר, אף מורה לא הוצא מהרפורמה? בזכות הרפורמה, לראשונה בהיסטוריה קיבל החינוך 5 מיליארד שקל נוספים. מורים קיבלו תוספות שכר גדולות, מעמדם עלה ותנאיהם שופרו. 64 יום של שביתה הנהיג רן ארז בתחילת השנה, ולא נוסף שקל אחד לשכר המורים. המציאות חזקה יותר מכל כותרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully