וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשירות הלאומי נלחמים בקיצוץ

נעמה טלמור

25.5.2008 / 19:00

בכנס שנערך היום דרשו התק"מ ואגודות השירות הלאומי לבטל את הקיצוץ בתקציב השירות. רה"מ הבטיח להשאיר התקנים

"לא נפסיק להילחם עד אשר נדע בוודאות כי לא רק הצהרות בפי ראש הממשלה כי אם מעשים". אלו הם חלק מהקולות שנשמעו הערב בבית התנועה הקיבוצית בתל אביב בכנס חירום שכינסו התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי ואגודות השירות הלאומי. התקציב השנתי לבנות השירות הוא 82 מיליון שקלים, 60 מיליון מתוכם מתקציב משרד החינוך ועוד כ-22 מיליון שקלים מגויסים על ידי המפד"ל. בשנתיים האחרונות קוצץ התקציב ממשרד החינוך ב-22 מיליון שקלים.

ח"כ זבולון אורלב מהמפד"ל אמר ששמע "קולות שהשרה (שרת החינוך יולי תמיר) אומרת שזהו חלק מקיצוץ אחיד במשרד החינוך. זו לא אמת. אין שום קיצוץ בהיקף כזה, מדובר פה בסדר עדיפויות". עשרות מבנות השירות הלאומי הגיעו לכנס. ביניהן גם אתי בן דהן, בת 20, שסיפרה לוואלה! חדשות כי "צריך להבין שזוהי מלאכת קודש. קשה לי מאוד לחשוב שיפסיקו את זה".

למרות הבטחתו מהבוקר (ראשון) של ראש הממשלה אהוד אולמרט, לפיה יבוטל הקיצוץ המתוכנן בתקני השירות הלאומי, כנס החירום נגד הקיצוץ נערך כמתוכנן. "השירות הלאומי חשוב מכדי שנסתמך על הודעה לעיתונות", אמר נחמיה רפל, מזכיר הקיבוץ הדתי.

התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי ואגודות השרות הלאומי החליטו לקיים את כנס החירום כמתוכנן בשעה 17:00 בבית התנועה הקיבוצית בתל אביב. "אנו מצפים להודעה רשמית משרת החינוך", אמר רפל. בתנועה הקיבוצית ובקיבוץ הדתי מברכים על ההודעה על ביטול הקיצוץ, אך ניכר כי הם אינם משתכנעים להפסיק ולפעול עד אשר יראו כי מאחורי ההבטחות עומדים דברים של ממש.

אולמרט הבטיח הבוקר לשר הממונה על השירות האזרחי, עמי איילון, כי 3,160 תקני השירות הלאומי יישארו על כנם. בכך יבוטל הקיצוץ בתקני השירות הלאומי במערכת החינוך עליו הודיעה שרת החינוך יולי תמיר. ראש הממשלה אמר גם למנכ"ל משרדו רענן דינור להנחות את שרת החינוך לאשר 18 מיליון שקלים ליתרת התקציב של שנת 2008, ועוד 60 מיליון שקלים לשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully