וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר ישבית מחר הלימודים בטכניון

נעמה טלמור

25.5.2008 / 9:10

במידה ולא תושג התקדמות במו"מ עם האוניברסיטאות, ביום ג' יושבתו הלימודים גם בת"א. "עברנו לשלב הטנגו: צעד קדימה, שניים לאחור"

הלימודים בטכניון יושבתו מחר (שני) בידי הסגל הזוטר במחאה על תנאי העסקתו ועל העדר בתנאים סוציאלים. נציגי הסגל הזוטר הודיעו כי השביתה בטכניון תתבצע בכל מקרה, אך במידה ובפגישת המו"מ היום אחר הצהרים עם ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) תושג התקדמות, ניתן יהיה למנוע את השבתת הלימודים באוניברסיטת תל אביב ביום שלישי. עם זאת, הדגישו בארגוני הסגל הזוטר, שכרגע לא נראה שישנה סיבה לאופטימיות.

שיאון קורן, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הזוטר, הבהיר היום כי "אנחנו באים לקראת ור"ה בעניין ההשבתה ללא הגבלה, ומשביתים רק ליום אחד". לדבריו, "לצערנו ההנהלה בטכניון לא מכירה בכלל בארגון הסגל הזוטר ואינה חושבת שסגל צריך להיות מועסק אפילו בתנאים מינימלים".

נציגי הסגל הזוטר דורשים את שיפור תנאי העסקתם שלהם ושל המרצים המוגדרים מורים מן החוץ. כמו כן, הם מבקשים שיינתנו להם זכויות סוציאליות ואקדמיות, שעד היום ניתנו להם רק בחלקן. הסגל הזוטר מאיים כי אם לא תושג הסכמה במהלך הפגישה היום, הוא יפתח בסדרת השבתות באוניברסיטאות.

פרט לטכניון ולאוניברסיטת תל אביב, ביום רביעי מתוכננת השבתה של אוניברסיטת חיפה וביום חמישי של האוניברסיטה העברית בירושלים. באוניברסיטת בן גוריון בנגב ובאוניברסיטת בר אילן מתכוונים חברי הסגל הזוטר לקיים אסיפות הסברה במהלכן לא יתקיימו לימודים. כמו כן, חברי הסגל הזוטר מתכננים לעכב העברת הציונים לסטודנטים.

לדברי שיאון, "ועד ראשי האוניברסיטאות כבר אינו רק גורר רגליים, עברנו לשלב הטנגו: צעד קדימה, שניים אחורה". הוא הוסיף כי "במקום שנשב עם נשיאי אוניברסיטאות אנו יושבים עם סמנכ"לים. הדרג הולך ופוחת ואז בטח שאי אפשר לקבל החלטות. בקצב הזה עוד מעט נשב עם מזכירות מחלקה". לפני כשבועיים, בהוראת ועדת החינוך של הכנסת ,התכנסו הסגל וועד ראשי למשא ומתן אך מאז לא נרשמה התקדמות של ממש בשיחות.

חשש מפגיעה בסטודנטים

אתמול אמר יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, גיל גולדנברג, כי "אנו נאבקים נגד הפרטה באקדמיה הישראלית" אך הביע חשש מפגיעה בסטודנטים. "אני רוצה להגיד לסגל הזוטר שאנחנו אתם, הם בשר מבשרנו. אך אני מבקש – אנא עשו הכל לפני שתצאו לשביתה שתפגע אנושות בסטודנטים".

הסגל הזוטר כולל כ-5,000 מרצים - מחצית מכוח ההוראה באוניברסיטאות. רובם מועסקים כיום בתנאים בעיתיים, וללא זכויות סוציאליות ופנסיה. במהלך השביתה האחרונה של הסגל האקדמי הבכיר, המשיכו אנשי הסגל הזוטר בעבודתם ובמקביל ניסו לנהל משא ומתן על תנאיהם, לטענתם, לשווא.

לפני כשלושה חודשים גיבשה שרת החינוך, הפרופסור יולי תמיר, מתווה להעסקת הסגל הזוטר בתנאים הולמים. על פי הערכות המועצה להשכלה גבוהה, עלותו של מתווה תמיר מוערך ב-54 מליון שקלים – כ"עשירית מעלות הסדר שחיקת השכר מול הסגל האקדמי הבכיר", על פי ארגוני הסגל הזוטר.

ור"ה: מופתעים מהפרסום

ועד ראשי האוניברסיטאות מסר בתגובה כי הוא "מצוי בשבועות האחרונים בתהליך מו"מ אינטנסיבי ומופתע על הפרסומים כאילו המו"מ מצוי במבוי סתום".

לדברי דגניה כהן, דוברת הוועד, "במהלך השבועיים האחרונים מצוי צוות המו"מ של ועד ראשי האוניברסיטאות בתהליך אינטנסיבי של פגישות מו"מ, מתוך נכונות להגיע להסכמה לגבי תנאי העסקתם של המורים מן החוץ המיוצגים על ידי ארגונים אלה ושל עוזרי ההוראה באוניברסיטאות".

"בסיומה של הפגישה ביום חמישי האחרון נותרו נושאים שטרם הגיעו להסכמה לגביהם ועל כן נקבעה פגישת ההמשך, כאמור, למחר, יום א', בשעה שלוש אחר הצהריים באוניברסיטת תל אביב". לדברי כהן משתתפים נציגים בדרג בכיר ביותר בשיחות, ובראשם פרופ' נדב לירון, יו"ר ועדת השכר של ור"ה ותמיר ברשד, נציג הות"ת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully