וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: "האוצר פוגע בחוק חינוך חובה"

ספי קרופסקי

24.3.2008 / 15:16

בדיון שנערך בוועדת החינוך אמרה מנכ"לית המשרד שלומית עמיחי, כי "ללא הכלים המתאימים נעשה את מלאכתינו בחסר גדול"

למרות שהכנסת העריכה לפני כשמונה חודשים את חוק חינוך חובה עד לכיתה י"ב, טוענת היום (שני) מנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי, כי משרד האוצר משבש את יישום החוק החדש במלואו.

בדיון שנערך בנושא בוועדת החינוך בכנסת, הוסיפה המנכ"לית עמיחי כי "ללא כלים מתאימים ותקציבים נעשה את מלאכתינו בחסר גדול". יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה), שגם יזם את החוק, אמר בדיון: "אנו מודאגים מן האפשרות שלא ינתן תקצוב נאות לקיום החוק ולהחזרתם של למעלה מ- 15,000 תלמידים למסגרות החינוך". מלכיאור הוסיף כי הוא "מקווה כי בעקבות הישיבה החוק יטופל כראוי".

ח"כ מרינה סולודקין הוסיפה כי "החזרתם של 3,000 תלמידים למערכת מדי שנה היא משימה מכובדת וראויה ולא נסבול את אי יישומה. אי יישום של החוק יגרום לנו לקרוא לשרת החינוך להתפטר מתפקידה".

לפי אנשי משרד החינוך, החשש בדבר אי תקצוב החוק התעורר לאחר שמשרד האוצר העביר מסר לאנשי המשרד בו הוא אומר, כי יוסיף תקציב אך ורק על פי העלות הממוצעת השנתית ורק אם יתקיים בפועל גידול בתלמידים. משרד החינוך הגיב, כי אם לא תתקבל תוספת תקציב ליישום החוק, לא תהיה יכולת לקלוט תלמידים נוספים ולמנוע את הנשרתם. בישיבה הסכימו נציגי האוצר לפתוח בדיונים עם נציגי משרד החינוך על מנת להגיע להסכמות שיאפשרו את יישומו התקין של החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully