וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד ביה"ס שביצע חיפוש בתלמידיו

נתיב נחמני

16.3.2008 / 12:52

בעקבות חיפוש שבוצע בגופם של מאות תלמידי ביה"ס, קובלת המועצה לשלום הילד: "איש מהמבוגרים לא היה מוכן לעבור חיפוש כזה"

בעקבות פרסום בוואלה! חדשות על מבצע חיפוש שנערך בתלמידי בית הספר התיכון האזורי גליל מערבי, פנתה המועצה לשלום הילד בדחיפות למשטרה ולמשרד החינוך, וקבלה על הפגיעה הקשה בכבוד התלמידים. לפני כשלושה שבועות פורסם בוואלה! חדשות כי שוטרים בליווי סגל בית הספר ביצעו חיפוש בכליהם ובגופם של מאות תלמידים בני 13 עד 18 בכניסה לבית הספר.

החיפוש נערך על מאות התלמידים כשירדו מההסעות על ידי שלושה שוטרים. סגל ההנהלה ומספר מורים העמידו אותם בטור בשער הכניסה לבית הספר והשוטרים ביצעו את החיפוש המקיף במטרה לאתר נפצים.

בתגובה לפניית וואלה! חדשות טענו אז במשרד החינוך כי החיפוש הוזמן על ידי המשטרה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל. המשטרה מצדה טענה שהנהלת בית הספר היא זאת שיצרה אתם קשר והזמנה אותם לביצוע החיפוש.

"אין למשטרה זכות לפגוע"

"עם כל ההבנה לצורך להיאבק באלימות אסור שמאבק כזה יתיר את הרצועה ויערך תוך פגיעה קשה בכבודם של מאות תלמידים", כתב מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן בפנייתו למשטרה ולמשרד החינוך. "התלמידים לא עשו רע ולא חשודים בעשיית רע בכל צורה שהיא, ואיש מאתנו, המבוגרים, לא היה מוכן לעבור חיפוש שכזה במקום עבודתו או בכל מקום אחר".

לדברי ד"ר קדמן, בחוזר מנכ"ל משרד החינוך נקבע כי חיפוש כזה יכול להיערך רק במקרים שישנו חשד מבוסס שתלמיד מסוים מחזיק בכלי נשק ולא נמצאה דרך אחרת לאתרו. החיפוש, לדבריו, צריך להיערך באופן מוצנע ולא בפומבי כפי שנערך. "מקובלת עלינו זכות המשטרה ובית הספר ואף חובתם למנוע אלימות, אך זאת אינה כוללת את הזכות לפגוע, לנהוג שלא כשורה ובוודאי שאינה כוללת את הזכות לעבור על החוק.

על אף שפנייתו של ד"ר קדמן נשלחה לפני כשבוע, עדיין לא נתקבלה במשרדו תגובתם של הנוגעים בדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully