וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייעת בוטלה, הילד בבית - וההורים נתבעים

נתיב נחמני וספי קרופסקי

6.3.2008 / 16:16

הורי ילד מוגבל נאשמים בעבירה על חוק חינוך חובה כי לא שלחו את ילדם לביה"ס. הסיבה: משרד החינוך ביטל את זכותם לסייעת

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ענת ברק)

אבידן ודליה מהצרי, תושבי ראש העין והורים לילד מוגבל, מואשמים בעבירה על חוק חינוך חובה. מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בפתח תקווה עולה, כי בנם נעדר למשך כל שנת הלימודים הנוכחית. "מחובת הנאשמים, מכוח היותם הורים של ילד בגיל לימוד חובה, לדאוג לכך שהתלמיד ילמד באופן סדיר במוסד חינוך מוכר והם אינם מקיימים חובה זו", כתבה עורכת הדין מטעם התביעה יעל סנאנס בכתב האישום. לטענתה, למרות פניות חוזרות ונשנות להורי הילד הם לא השיבו את בנם לספסל הלימודים.

אולם נראה כי שליחת הבן לבית הספר אינה תלויה כלל בהורים. לאחר חמש שנים בהן נעזרה המשפחה בסייעת מטעם משרד החינוך, אשר שכרה שולם על ידי העירייה, נשללה מהם זכות זו לשנת הלימודים הנוכחית, כמו לרבים אחרים במצבם. במשך השנים בהם קיבלו את התמיכה, נהגה הסייעת ללוות את הילד באופן צמוד מעלייתו להסעה המיוחדת לבית הספר ולמשך כל יום הלימודים. "רק בשנה הקודמת הצילה הסייעת את חייו של בננו שלוש פעמים שכן בכל רגע הוא יכול להגיע למצב של חנק ולמות" אמר מהצרי לוואלה! חדשות.

נהג ההסעות מטעם העירייה אף סירב לקחת אחריות על הילד ולהסיעו לבית הספר ללא השגחה של סייעת, שכן גם הוא מודע למצב הקריטי בו נמצא הילד. מהצרי מפנה אצבע מאשימה לעבר ראש עיריית ראש העין משה סיני אשר לטענתו, סירב לקיים את החלטת מועצת העיר להקציב סכום כסף מתקציב העירייה על מנת לשכור סייעת לבנו. "ראש העיר עצמו צריך לעמוד היום בפני בית המשפט בגלל שהילד שלי לא הולך לבית הספר ולא אני", אמר מהצרי.

"אין פה טוב ורע"

היום הגיעו עשרות הורים וילדים לכניסה להיכל המשפט בפתח תקווה, כדי להפגין נגד החלטת משרד החינוך להפחית בסייעות ולחזק את ידי ההורים המואשים. בדיונים בוועדת החינוך שהתקיימו בתחילת השנה טענה שרת החינוך יולי תמיר שמדובר באילוץ זמני וכי המקרים הבעייתיים יטופלו.

יו"ר ועדת החינוך מיכאל מלכיאור, שערך מספר דיונים בעניין, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "אין פה טוב או רע. יש תפיסה במשרד החינוך בה אומרים שסייעות אישיות זה רע - לדעתם זה מנתק את הילד מהסביבה הטבעית שלו ועוצר את התפתחותו". ואולם לדעת מלכיאור, המהלך בוצע "בצורה גורפת ולא צודקת. לא הייתה הדרגתיות ולא היה תהליך מוסדר".

"טוענים במשרד החינוך שהשקיעו יותר תקנים של סייעות כיתתיות ומרחביות ולא בתקנים של סייעת מול ילד בשל הטיעון העקרוני", ממשיך מלכיאור. לדבריו, הוא ניסה לשכנע אותם לפעול אחרת. "יש מקרים שבהם ללא ספק הילד זקוק לסייעת. אני יכול להבין את החרדה של ההורים". מלכיאור הבטיח כי יעקוב אחר פעילות משרד החינוך במסגרת ועדת החינוך.

מעיריית ראש העין נמסר בתגובה, כי ראש העיר נפגש עם האב מספר פעמים כדי לבחון את הבעיה, ואף הציע לו מספר פתרונות. "העירייה מצרה על מהלכיו של האב והחלטתו שלא לשלוח את התלמיד לבית הספר. בכך האב עובר למעשה על חוק חינוך חובה. כמו כן, משרד החינוך אישר סייעות תגבור אשר נותנות מענה גם לעניינו של הילד. אין כל מניעה לשלוח את הילד לבית הספר", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully