וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת פנים בבית הספר: חיפוש גופני

נתיב נחמני

28.2.2008 / 18:47

שוטרים ביצעו חיפוש ב-1,500 תלמידי התיכון האזורי בגליל המערבי, שטוענים: "הרגשנו מושפלים". המשטרה: ביה"ס הזמין החיפוש

1,500 תלמידי תיכון אזורי גליל מערבי נתקלו בקבלת פנים לא צפויה, כשהגיעו הבוקר לבית ספרם - מנהלי בית הספר ומורים חיכו להם בליווי משטרה וערכו עליהם חיפוש גופני. בית הספר סגר הבוקר את כל שעריו מלבד שער אחד, דרכו עברו מאות התלמידים, שירדו בו זמנית מההסעות ואיחרו לשיעורים בשל החיפוש.

מלבד תלמידות שכבה ז', כל תלמידי חטיבת הביניים והתיכון בבית הספר עברו את הבדיקה, מבלי שהיה נגדם חשד ממשי. "הרגשתי שפגעו בי, זה היה ממש משפיל", אמר תלמיד התיכון לוואלה! חדשות, "בית הספר שלנו הוא בית ספר טוב. לא היה שום מקרה אלימות בשנה האחרונה ואין אצלנו תופעה מוכרת של סמים, אז למה בדקו את כולנו?"

לטענת התלמידים, הבדיקות היו מקיפות הרבה יותר מהבדיקות הביטחוניות המוכרות להם מהכניסה למרכזים מסחריים, וכללו חיפוש מלא בכליהם ועל גופם. "בדקו לנו בכיסים ולחלק הורידו נעליים. ניסינו להתנגד, חלקנו התקומם, אבל מה אנחנו יכולים לעשות?", סיפר אחד התלמידים. לטענתו, אף הופשלו מכנסיו של אחד התלמידים לצורך בדיקה.

ואכן, מטענות התלמידים עולה כי לא היתה סיבה ממשית ומוצדקת לבדיקה, שכן ככל הידוע, בחיפושים נמצאו והוחרמו סיגריות ממספר תלמידים וסכין יפנית מאחד - שהתברר כי הוא תלמיד כיתת מלאכה, המשתמש בסכין לצורכי לימודיו.

את תגובת המנהלת הכללית של בית הספר לא ניתן היה להשיג. ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי החיפושים התבצעו בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי המשטרה על נפצים או חזיזים שעלולים להיות ברשות תלמידים. לטענת המשרד, מנהלת בית הספר החליטה לשתף פעולה עם המשטרה ולאפשר חיפוש בכלי התלמידים. "ככל הידוע לנו, לא נעשתה כל פגיעה בתלמידים והם אף שיתפו פעולה", נמסר.

מהמשטרה נמסר, כי ההנהלה היא זו שפנתה אליהם, בעקבות תופעה של נפצים בשטח בית הספר, על מנת שיעזרו לה למגר את התופעה. עוד נאמר כי השוטרים עשו כל שביכולתם כדי לשמור על צנעת התלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully