וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי השביתה, פוגעים בסטודנטים שבדרך"

ספי קרופסקי

21.1.2008 / 20:17

הכנסת תקיים דיון חירום השבוע בשל ביטול מועד הפסיכומטרי. ח"כ פינס קורא לתמיר להתערב: "דוגמא נוספת ליחס מזלזל מצד המדינה"

"אחרי שהפכו את הסטודנטים ואת תלמידי התיכון לקורבנות, פוגעים עכשיו גם בסטודנטים שבדרך", אומר ח"כ אופיר פינס (עבודה) על ביטול מועד הבחינה הפסיכומטרית. המרכז הארצי לבחינות והערכה הודיע היום (שני), כי בעקבות שביתת המרצים יבוטלו הבחינות הפסיכומטריות שתוכננו להתקיים בחודש פברואר, וייתכן שיבוטלו גם הבחינות האמורות להתקיים בחודש אפריל.

"זוהי דוגמא נוספת ליחס מזלזל מצד המדינה באלה ששואפים לקבל השכלה גבוהה איכותית, והיא רק תחריף את המשבר הקיים בהשכלה הגבוהה ממילא", אומר פינס. ח"כ פינס קורא לשרת החינוך להתערב מיד במשבר, ולוודא שהבחינה תתקיים במועדה.

יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה), הודיע כי יכנס דיון חירום בנושא ביום רביעי הקרוב. מלכיאור קובע, כי "ההחלטה, שנקבעה בשל מחסור באולמות, היא בלתי מתקבלת על הדעת". לדבריו, "נראה שזו החלטה שרירותית, שתשפיע על גורלם וממונם של 9,300 נבחנים, שחלקם לפני גיוס ואחרי הצבא. הדחייה עלולה לגרום לכך שחלק גדול מהם, לא יוכל להבחן כלל".

ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל) שלח מכתב בנושא לשרת החינוך יולי תמיר, ובו כתב כי "הטענה כי כספם יוחזר אינה רלוונטית. נערים אלה לומדים ומשקיעים את כל מרצם לקראת מועד מסוים, וכעת עליהם לנסות ולשמור על מתח לימודים זמן נוסף, כמו גם לחזור על החומר שוב ושוב. מעבר לכך לרבים מנערים אלה תוכניות אישיות למועד שלאחר הבחינה ואין כל הצדקה כי אנו נגרום לבטלם". אריאל מוסיף, כי "אל לנו כגוף מדיני להיתפס בעיני האזרח כ"חברת קש" שאינה עומדת במילתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully