וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשבוע הבא: שביתה גם באוניברסיטאות

19.10.2007 / 17:23

לאחר שפגישת נציגי הסגל הבכיר עם האוצר אמש נכשלה, היום נשלחו הודעות שביתה למרצים. ועד ראשי האונ' הגיע להסכם עם האוצר

שביתת הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות יוצאת לדרך. הסגל האקדמי הודיע אמש כי ישבות החל מיום ראשון בכל האוניברסיטאות לאחר שהסתיימה בלא תוצאות פגישתו עם האוצר ועם שרת החינוך יולי תמיר. חברי הסגל מוחים על השחיקה המשמעותית בשכרם.

השביתה תכלול את אוניבסיטת תל אביב, בר אילן, בן גוריון, חיפה, מכון ויצמן, העברית והטכניון. הסגל האקדמי הבכיר ישבית את כל פעילויות ההוראה והלימודים ושלא כמו בשביתות קודמות, יושבתו הפעם גם הלימודים לתואר שני ולתארים מתקדמים.

בהודעות שנשלחו היום בצהריים למרצים נכתב, כי "לאור חוסר ההתקדמות במשא ומתן עם האוצר לא נותרה לנו ברירה אלא להשבית את הלימודים. לפיכך יושבתו הלימודים בכל האוניברסיטאות, לכל התארים, החל מיום ראשון".

פרופ' צבי הכהן, יו"ר המועצה המתאמת של אירגוני הסגל האקדמי, אמר בתגובה: "שכרם של חברי הסגל נשחק באופן משמעותי בלמעלה מ15% בשנים האחרונות. אנו תובעים מהאוצר לפצות את חברי הסגל על השחיקה ולייצר מנגנון אשר ימנע את השחיקה בעתיד. לא יתכן כי שכרם של חברי הסגל האקדמי הבכיר, אשר מהווים את חוד החנית האסטרטגי- כלכלי של ישראל ישחק בצורה כה חמורה".

עם זאת, החליט ועד ראשי האוניברסיטאות כי הוא מסיר את איום השביתה לאחר שהושגה הסכמה עם משרדי האוצר והחינוך. בפגישה הוחלט על העברה מידית של 720 מיליון שקלים למועצה להשכלה גבוהה, וכי במהלך השנה יוקצו 50 מיליון שקלים נוספים למטרות מחקר. הצדדים הסכימו כי הסכם זה מותנה באישור המלצות ועדת שוחט על ידי הממשלה בחודש ינואר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully