וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 מורים יפוטרו ממערכת החינוך

16.8.2007 / 13:33

מדובר במורים שהוגדרו כגרועים וכושלים על ידי מנהלי בתי הספר שלהם. באופן נדיר, הסתדרות המורים מגבה את המהלך

הישג למשרד החינוך: מאות מורים יפוטרו ממערכת החינוך בתחילת שנת הלימודים הקרובה, בהסכמת [[הסתדרות המורים]]. מדובר על כ-300 מורים בבתי ספר יסודיים ברחבי הארץ, שהמנהלים בבתי הספר שלהם הגדירו אותם כגרועים וכושלים. המורים המפוטרים יזכו למענקים ופיצויים נרחבים, בהתאם להסכם בין המשרד לבין הסתדרות המורים.

ההסכם בין הצדדים הוא נדיר. בשנים קודמות התנהלו מאבקים עזים בין הצדדים בנוגע לפיטוריהם של מורים שהוגדרו כגרועים, אך נהנו מהגנה במסגרת הסכמי העבודה של הסתדרות המורים. מזכ"ל ההסתדרות יוסי וסרמן הסביר את הפשרה עם המשרד בכך שהסתדרות המורים אינה מעוניינת להגן על מורים גרועים, שיוצרים תדמית רעה לכלל ציבור המורים.

קשיים במו"מ עם ארגון המורים

פיטורי המורים הם חלק מהרפורמה הכללית עליה הסכימו משרד החינוך והסתדרות המורים, שתיושם בכ-300 בתי ספר יסודיים. הרפורמה כוללת, בין השאר, העלאה משמעותית בשכרם של המורים המתחילים, וגם הנהגת שעון נוכחות למורים.

לצד ההסכמות שגובשו עם הסתדרות המורים, התגלו לאחרונה קשיים משמעותיים במשא ומתן מול ארגון המורים העל-יסודיים. בתחילת השבוע החליטו נציגי המורים "לפוצץ" את המשא ומתן עם משרדי החינוך והאוצר. הארגון מאיים בשביתה שתמנע את פתיחת שנת הלימודים בתיכונים ב-2 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully