וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה פלסטינית: פורסמו תוצאות הבגרויות

יוני מנדל

7.8.2007 / 14:37

שרת החינוך הפלסטינית פרסמה את תוצאות מבחני הבגרות. משום מה, זו הפכה לידיעה תקשורתית מרכזית באתרי החדשות הפלסטינים

אמצעי התקשורת הישראלים לא מתרגשים כשתוצאות מבחני הבגרות בארץ מתפרסמות. עם זאת, מעבר לגדר, ברשות הפלסטינית, מסתבר שמדובר בסיבה למסיבה. כל אתרי סוכנויות הידיעות הפלסטיניות, לרבות "מען", "רמאטאן", "וופא" ו"פלסטיין פרס" הבליטו היום בדיווחיהם את פרסום תוצאות מבחני הבגרות של התלמידים הפלסטינים בגדה המערבית.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיימה שרת החינוך הפלסטינית למיס אל-עלמי ברמאללה, דווח שאחוז ההצלחה הממוצע של התלמידים הפלסטינים עמד על 58.86%. לדברי השרה, בקרב 31,508 תלמידי המגמות ההומניות היה אחוז ההצלחה 52.04%, בקרב 3,170 תלמידי המגמות המקצועיות עמד אחוז ההצלחה על 50.67%, ובקרב 9,106 תלמידי המגמות הריאליות היה אחוז ההצלחה גבוה במיוחד ועמד על 84.98%.

בנאומה ציינה השרה את ההצלחות של התלמידים הפלסטינים שהושגו למרות הקשיים הרבים איתם התמודדו. לדבריה, "משרד החינוך עמד איתן לנוכח המשבר בעזה, המצוקות הפוליטיות, הבעיות כלכליות והשביתות החוזרות ונשנות על מנת לחנך את ילדי פלסטין. זוהי מטרתנו היחידה ותקוותינו היחידה. זוהי גם מולדתנו היחידה. ואני גאה על כך שביצענו את תפקידנו על הצד הטוב ביותר, בלי פוליטיקה ועם הרבה אמונה בדרכנו".

ממוצע 99.6 במגמה ריאלית

חלק מאתרי החדשות אף הגדילו לעשות ופרסמו את עשרת התלמידים המצטיינים בכל תחום. ניתן לראות שמצטייני התחום ההומני הם תלמידה מרמאללה ותלמיד מבית לחם שזכו לממוצע של 97.9, בתחום המקצועי ניצב תלמיד מחברון עם ממוצע של 98.0, ובתחום הריאלי, עם ממוצע של 99.6, ניצבת במקום הראשון בהפרש ניכר יחסית תלמידה מטול כרם.

סוכנות הידיעות "וופא" הקדישה לתלמידה, דינא אל-חסן, את הכתבה הראשית בעמודה, ומושל מחוז טול כרם, טלאל דוויקאת, הזמין אותה לפגישה חגיגית בלשכתו. בשיחה עימה אמר דוויקאת, כי "תלמידי טול כרם הוכיחו שהם חזקים יותר מכל המצוקות בהן הם נתונים". הוא העביר לה גם את ברכותיו והערכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully