וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך חובה עד י"ב - לא בבית ספרנו

7.8.2007 / 10:45

לפני שלושה שבועות נחקק חוק חינוך חובה עד כיתה י"ב. כעת מנסים משרדי האוצר והחינוך לבטלו במסגרת חוק ההסדרים

חוק חינוך חובה עד כיתה י"ב, שנחקק לפני כשלושה שבועות, עשוי להתבטל עוד לפני תחילת שנת הלימודים הקרובה. חוק ההסדרים, שיעלה לדיון בכנסת בשבועות הקרובים, מבטל למעשה את החוק – בהתאם לעמדתה של שרת החינוך יולי תמיר, שהצהירה כבר בערב בו התקבל החוק שתפעל לביטולו.

החוק הוא פרי יוזמתו של חבר הכנסת מיכאל מלכיאור (העבודה-מימד), יו”ר ועדת החינוך של הכנסת. החוק אוסר על בתי הספר 'לנפות' או 'להנשיר' תלמידי תיכון שטרם סיימו את לימודיהם, אלא אם נמצאו להם מסגרות חינוכיות חלופיות. הוא גם אוסר על הורים לשלב את ילדיהם בשוק העבודה על חשבון לימודיהם.

שרת החינוך אמרה כי ברמה העקרונית מדובר בחוק נכון, אך החוק, שעלותו נאמדת בעשרות מיליוני שקלים, אינו מתוקצב. כעת הצטרף להתנגדות הזו גם משרד האוצר, שמנסה להביא לביטולו של החוק במסגרת חוק ההסדרים.

"רמיסה של מוסדות הדמוקרטיה"

חבר הכנסת מלכיאור אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הוא סבור שהחוק לא יבוטל. "החוק התקבל בארבע קריאות, פה אחד, בתמיכת כלל המפלגות", אמר מלכיאור. את הניסיון לבטל את החוק הוא מכנה "רמיסה צינית של מוסדות הדמוקרטיה". לדבריו, על הפרק עומד גורלם של "עשרות אלפי תלמידים שלדעת כמה גורמים בממשלה לא מגיע להם חינוך, ולכן חייבים להנשיר אותם".

הניסיון לבטל את החוק מרגיז את יצחק קדמן, יו"ר המועצה לשלום הילד. קדמן יוצא נגד "המזימה" של משרדי הממשלה, שמטרתה לדבריו "לאפשר להמשיך להנשיר תלמידים ממערכת החינוך ללא הפרעה. עשרים אלף תלמידים חלשים ייפלטו לרחוב". ביטולו של החוק, אומר קדמן, יהפוך אלפי תלמידים ל"חסרי סיכוי והזדמנות להשתלב: בצבא, בהשכלה גבוהה, בקריירה, בעבודה מתקדמת, וביציאה ממעגל העוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully